کد خبر: ۲۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 28
شفا آنلاین:مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، از پلمپ یک داروخانه غیرمجاز در محدوده غرب تهران خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،سازمان غذا و دارو مبنی بر وجود داروخانه ای غیرمجاز در محدوده اتوبان حکیم غرب با مراجعه و بازرسی کارشناسان معاونت مشخص گردید فردی اقدام به احداث داروخانه ای غیرمجاز در آن منطقه نموده و بدون داشتن هیچ مجوز و مدرکی جهت اجازه تاسیس داروخانه، اقدام به فروش دارو نموده است.

وی افزود: از آنجا که تاسیس یک داروخانه حساسیت بالایی در قبال حفظ جان انسانها و ارتباط مستقیم با سلامت بیماران دارد، لذا نیازمند به نظارت و مدیریت مستقیم دکتر داروساز دارای پروانه مسئول فنی معتبر جهت نظارت بر نحوه گردش کار داروخانه از جمله تحویل صحیح دارو به بیمار، مشاوره دارویی به بیماران و ارباب رجوع، نظارت بر نحوه اجرای صحیح اصول GSP در داروخانه، نظارت بر کار تکنسین های دارویی، ارائه مشاوره دارویی به پزشکان و... خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه در این مکان هیچ یک از موارد رعایت نشده بود که این امر موجب به خطر افتادن سلامت بیماران می گردد.

وی تاکید کرد: از همین رو، این مکان توسط بازرسین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران پلمپ شد و تمامی دفاتر و فاکتورهای مالی تا تعیین تکلیف توسط مقامات قضایی به معاونت غذا و دارو منتقل گردید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: