کد خبر: ۲۹۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 28
کمبود داروهای بیماران دیابتی و انسولین مورد نیاز این بیماران در کشور وجود ندارد و مهمترین دغدغه، دسترسی مصرف کنندگان اصلی به این داروها است.
شفاآنلاین>سلامت> معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: قاچاق معکوس و عرضه خارج از شبکه دارو و انسولین بیماران مبتلا به دیابت با توزیع محدود و محتاطانه برای دسترسی بیماران حقیقی کنترل می شود.
به گزارش شفاآنلاین:بهرام دارایی روز یکشنبه در حاشیه آیین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و تکریم رئیس سابق این دانشگاه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کمبود داروهای بیماران دیابتی و انسولین مورد نیاز این بیماران در کشور وجود ندارد و مهمترین دغدغه، دسترسی مصرف کنندگان اصلی به این داروها است.

وی افزود: توزیع محتاطانه انسولین و داروهای دیابت لازم بیماران دیابتی برای مصرف بیماران حقیقی و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه توزیع با احتیاط صورت می گیرد.

دارایی ادامه داد: قاچاق معکوس به دلیل قیمت داروها سبب آسیب به شبکه توزیع دارو توسط سازمان غذا و دارو شده و تلاش ها برای به حداقل رساندن این آسیب در حال انجام است.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص تامین مولتی ویتامین های مورد نیاز بیماران مبتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: هر دارویی که در دستورالعمل های درمان ویروس کرونا مصوب شده مرجع بیماران است.

دارایی یادآور شد: بحث های سلیقه ای و مصرف خودسرانه این ویتامین ها به شبکه توزیع و نرخ گذاری آن آسیب وارد می کند.

وی اضافه کرد: با اطلاع رسانی دقیق توسط پزشکان مصرف این مکمل ها کنترل شود تا مردم دچار سردرگمی در تهیه آن نشوند.

دارایی تصریح کرد: تمامی داروهای درمان ویروس کرونا زیر پوشش بیمه قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم چنین در سخنان خود در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: گستره جغرافیایی استان سمنان بسیار ویژه است که علاوه بر تامین نیازهای مردم استان، شرایط خدمت به زائران مشهد مقدس نیز باید فراهم شود.

دارایی ادامه داد: ساخت و تجهیز بیمارستان در استان سمنان برای رسیدگی به حوادث جاده ای مطلوب است و نقاط حادثه خیز استان نشان از بی تدبیری در ساخت راه و جاده است.

وی افزود: باید اقداماتی برای برطرف نمودن نقاط حادثه خیز و کاهش حوادث جاده ای صورت بگیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی سمنان با ایجاد پردیس بین الملل و تکمیل رشته های دانشگاهی در دانشکده های خود موفقیت خوبی محسوب می شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاری دهنده این دانشگاه برای حل مسائل است.

در این آیین از خدمات دکتر نوید دانایی تجلیل و دکتر کامران قدس به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان معارفه شد.
برچسب ها: قاچاق ، معکوس ، انسلین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: