کد خبر: ۲۹۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 28
به گفته شرکت مرک در کارآزمایی شامل ۱۴۰۰ بیمار این قرص خوراکی به نام مولنوپیراویر نسبت به دارونما کاهشی ۳۰ درصدی را در خطر نسبی بستری شدن و مرگ ناشی از کرونا ایجاد کرده است

شفاآنلاین>سلامت> شرکت داروسازی مرک روز جمعه اعلام کرد آنالیز کامل داده‌های قرص ضد کرونای خوراکی‌اش نشان می‌دهد که اثربخشی این قرص در کاهش بستری شدن و مرگ ناشی از کووید-۱۹ کمتر از میزانی است که در ابتدا تصور می‌شد.

به گزارش شفاآنلاین: به گفته شرکت مرک در کارآزمایی شامل ۱۴۰۰ بیمار این  قرص خوراکی به نام مولنوپیراویر نسبت به دارونما کاهشی ۳۰ درصدی را در خطر نسبی بستری شدن و مرگ ناشی از کرونا ایجاد کرده است. مرک ماه پیش بر اساس داده‌های مقدماتی در نمونه کوچکتری از بیماران میزان کاهش خطر بستری شدن و مرگ ناشی از کرونا را با استفاده از این قرص حود ۵۰ درصد اعلام کرده بود.

در آنالیز کامل، یک مورد مرگ در گروه مصرف‌کننده مولنوپیراویر و ۹ مورد مرگ در گروه دارونما گزارش شد.

با این حال شرکت مرک می‌گوید داده‌های جدید همچنان از اثربخشی کلی و نسبت مطلوب سودمندی-خطر مولنوپیراویرو برای درمان بزرگسالان دچار شکل خفیف تا متوسط کووید-۱۹ که در معرض خطر بالای پیشرفت بیماری هستند، حمایت ‌می‌کند. این شرکت می‌گوید داده‌های جدید را در اختیاز سازمان غذا و داروی آمریکا که در حال بازبینی این دارو است، قرار داده است.

مولنوپیراویر که با شرکت مرک با همکاری شرکت ریجبک بیوتراپیوتیکز آن را ساخته است و با نام تجاری Lagevrio شناخته می‌شود،  در بریتانیا مجوز گرفته است و آژانس دارویی اروپا نیز در حال بازبینی داده‌های مربوط به آن است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: