کد خبر: ۲۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 23
بیش از ۵۱ میلیون کارت ملی صادر شده است چاپخانه‌های دولتی دلایلی مثل عدم تامین اعتبار و وارداتی بودن مواد اولیه را عامل این مشکل می‌دانند.
 شفاآنلاین>سلامت>ابوترابی گفت:بیش از ۵۱ میلیون کارت ملی صادر شده است چاپخانه‌های دولتی دلایلی مثل عدم تامین اعتبار و وارداتی بودن مواد اولیه را عامل این مشکل می‌دانند.
 به گزارش شفاآنلاین:ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره علت تاخیر در صدور کارت‌های ملی گفت: تا پایان سال ۱۳۹۶ با واردات کارت‌های ملی را تامین می‌کردیم و در بین سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۳۰ میلیون کارت صادر کردیم به دلیل عدم امکان انتقال ارز برای واردات کارت با مشکل مواجه شدیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری برای تولید کارت مشابه کارت‌های وارداتی انجام شده است در سال ۹۸ تعداد محدودی کارت و در سال ۹۹ در داخل کشور ۵ میلیون کارت تولید شده است.

ابوترابی ادامه داد: سازمان ثبت احوال وظیفه‌ی پیدا کردن اطلاعات را بر عهده دارد و صدور کارت بر اساس قانون بر عهده‌ی چاپخانه‌ی دولتی است برخی از هموطنان دو سال در صف انتظار دریافت کارت قرار دارند و هیچ توجیهی برای آن‌ها نداریم.

وی افزود: بیش از ۵۱ میلیون کارت ملی صادر شده است چاپخانه‌های دولتی دلایلی مثل عدم تامین اعتبار و وارداتی بودن مواد اولیه را عامل این مشکل می‌دانند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: ۶۲ میلیون نفر برای کارت ملی ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۳ میلیون نفر برای دریافت کارت ثبت‌نام نکرده‌اند و ۱۰ میلیون نفر در نوبت دریافت کارت هستند.

ابوترابی ادامه داد: در طول هر ماه کم‌تر از ۱۰ هزار کارت در چاپخانه‌ها تولید و در اختیار ما قرار داده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: