کد خبر: ۲۹۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 23
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هشدارداد:
دکتر غلامرضا حسن زاده بیان کرد:نباید صرفا به دلیل درخواست های مختلفی که وجود دارد نیازهای کشور و پاسخگویی را کنار بگذاریم.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با بیان اینکه شتاب زدگی در افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی مشکلات متعددی را برای کشور به همراه دارد، گفت: نباید صرفا به دلیل درخواست های مختلفی که وجود دارد نیازهای کشور و پاسخگویی را کنار بگذاریم.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی درخصوص مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با موضوع اجرایی‌سازی سیاست‌ها و ضوابط اجرایی آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر سرانه پزشک و پذیرش دانشجو به میزان سالانه 3 تا 5 هزار نفر، به مدت 5 سال، اظهار کرد: بهتر است افرادی که در زمینه سیاست گذاری و شاخص های سلامت تخصص دارند در این باره اظهار نظر و برنامه ریزی کنند، شتاب زدگی درباره اجرای این طرح مشکلات متعددی را در کشور ایجاد خواهد کرد و ممکن است رشته های گروه پزشکی را هم به برخی رشته های موجود در وزارت علوم تبدیل کند که صندلی کلاس ها خالی مانده اند.
 
وی ادامه داد: نباید صرفا به دلیل درخواست های متعددی که وجود دارد نیازهای کشور و پاسخگویی را کنار بگذاریم، لازم است با درایت و برنامه ریزی تصمیم گیری شود.
 
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تاکید کرد: بهتر است نهادهای مربوطه که در این طرح ذینفع هستند در یک نشست حضور پیدا کرده و درخصوص چگونگی توزیع عادلانه و افزایش ظرفیت، بررسی های لازم را انجام دهند؛ چنین افزایشی در توان دانشگاه ها نخواهد بود و قطعا دانشگاه ها را با بحران مواجه خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: