کد خبر: ۲۹۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 17
با توجه به خطاهای آموزشی سال گذشته ضروری بود که در هر روستا یک یا دو معلم ملی را (با توجه به تعداد دانش‌آموزان) برای تدریس تعیین می‌کردند تا در کلاس‌های صحرایی- جمعی به تعلیم این دانش‌آموزان بپردازند

شفاآنلاین>سلامت> مدارس در برخی از شهرهای کشور گشوده شده در حالی که بسیاری از خانواده‌ها از بیم سرایت کرونا در این شهرها از فرستادن فرزندان خود به کلاس‌ها با تردید و نگرانی روبه‌رو هستند و در چنین شهرهایی بسیاری از خانواده‌هایی هم هستند که در قشرهای فرودست جامعه به خاطر فقر و تنگدستی قادر به تهیه کتاب، دفتر و سایر لوازم تحریری نبوده‌اند و صدها هزار تن فرزندان این خانواده‌ها از درس و مدرسه محروم مانده‌اند.

در دیگر شهرها و تمامی روستاهای سراسر کشور امکان آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان میسر شده است، میلیون‌ها دانش‌آموز هم نتوانسته‌اند با تدارک وسایل مربوط به امکانات ماهواره‌ای به شبکه آموزش از راه دور بپیوندند که می‌توان پی برد چه جمعیت عظیمی از کودکان و نوجوانان در سال تحصیلی گذشته از درس و مدرسه محروم مانده‌اند و چگونه می‌توان این ضایعه عظیم تحصیلی را چاره کرد. در صورتی که مسوولان کشور به خصوص آموزش‌وپرورش با توجه به ادامه دیرپای کرونا باید با پیش‌بینی‌های لازم امکانات مورد نیاز تحصیلی را برای ۹ میلیون جمعیت دانش‌آموز در سراسر کشور فراهم می‌آوردند و اشتباهات و خطاهای سال تحصیلی گذشته برطرف می‌شد تا گرفتار چنین فاجعه آموزشی‌ای نمی‌شدیم.

با توجه به خطاهای آموزشی سال گذشته ضروری بود که در هر روستا یک یا دو معلم ملی را (با توجه به تعداد دانش‌آموزان) برای تدریس تعیین می‌کردند تا در کلاس‌های صحرایی- جمعی به تعلیم این دانش‌آموزان بپردازند و همچنین برای بهره‌مندی از آموزش از راه دور کودکان و نوجوانان وسایل ماهواره‌ای مورد نیاز را برایشان فراهم می‌کردند.همچنین دولت موظف بوده و هست که کمک‌های مالی و نقدی را در اختیار خانواده‌هایی بگذارد تا بتوانند وسایل تحصیلی مورد نیاز فرزندانشان را فراهم کنند و به خاطر فقر مالی از تحصیل باز نمانند. بسیاری هم پیشنهاد می‌کنند دولت می‌تواند بابت طلب‌هایی که از کشورهایی چون چین و کره‌‌جنوبی دارد محموله‌هایی از لوازم تحصیلی مورد نیاز دانش‌آموزان را وارد کند و در اختیار خانواده‌هایی بگذارد که به خاطر فقر مالی از ادامه تحصیل فرزندانشان وامانده‌اند.

متاسفانه از جهت تامین جان و سلامت کودکان و نوجوانان دانش‌آموز هم غفلت شده است و زمانی به آستانه بازگشایی مدارس رسیده بودیم که برنامه عمومی تزریق واکسن آغاز شد و امروزه در حالی کودکان و نوجوانان را به مدرسه می‌فرستیم که همچنان دوره کامل واکسن را نگذرانده‌اند. خطر مبتلا شدن کودکان و نوجوانان به کرونا را باید در محیط بسیاری از خانواده‌ها پی گرفت، به این نحو که هرگاه بیماران مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند به خاطر نبودن تخت خالی در بیمارستان‌ها به ناچار در خانه‌ها بستری می‌شوند و حضور چنین بیمارانی بقیه اعضای خانواده‌ها را در معرض خطر ابتلا قرار می‌دهد که کودکان و نوجوانان بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیرند.

بنابراین پزشکان متخصص هشدار می‌دهند برای جلوگیری از خطر ابتلا به کرونا در میان دانش‌آموزان جدا کردن مبتلایان به ویروس از محیط خانواده‌ها یک امر حیاتی است و برخی از پزشکان علت ناپایداری در وضعیت ابتلا به کرونا را پر بودن تخت‌های بیمارستان‌ها ارزیابی می‌کنند. محمد بلوری/ روزنامه‌نگار پیشکسوت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: