کد خبر: ۲۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 28
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان، حسادت را یک حالت هیجانی نا خوشایند و نا پسند دانست که دارای تبعات بسیار زیاد و آسیب رسان به سلامت جسمی و روانی فرد است.

دکتر فربد فدائی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: امروزه مشخص شده که حسادت سبب ایجاد تنش، فشار روانی، افزایش هورمون های عصبی ایجاد کننده برانگیختگی و افزایش چربی، قند و فشار خون می شود.

وی هشدار داد: همچنین حسادت زمینه ساز بیماری های قلبی، عروقی؛ ریوی و گوارشی می شودو در واقع حسادت می تواند منجر به ایجاد بیمای های روانی شود. زیرا به دنبال اضطراب، افسردگی، در معرض سوء ظن و بد گمانی قرار می گیرند.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: فرد حسود به جای خوشحالی از پیشرفت دیگران از موفقیت آنان احساس نا خرسندی می کند و به جای کوشش برای پیشرفت شخصی مانع از رشد دیگران می شود.

وی افزود: به طور معمول افرادی که از نظر عزت نفس دچار مشکل اند نسبت به کسب موفقیت دیگران واکنشی توأم با خشم از خود نشان می دهند یا با مانع تراشی و غیبت کردن می کوشند از پیشرفت دیگران بکاهند.

این روانپزشک توصیه کرد: افراد توانایی های خود را در جهت هدف های مثبت، انسانی و الهی به کار بگیرند.چراكه در حقیقت افراد حاسد خود را دوست ندارند و مدام احساس حقارت و کمبود می کنند. بنابراین کمال و پیشرفت دیگران آنان را برای حقارت خود متقاعدتر می کند.

وی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در واقع فرد حسود انرژی روانی که می توانست صرف رشد و تعالی خود کند را صرف تخریب دیگران خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران هشدار داد: رواج حسادت یا رقابت های ناسالم و چشم و هم چشمی های کوته فکرانه نيزسبب نزول روابط اجتماعی می شود.

وی تأکید کرد: در واقع افراد عادی خواهند کوشید که برای در امان ماندن از خشم افراد حسود به صورت مخفیانه زندگی خود را پیش ببرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: