کد خبر: ۲۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 27
سرپرست سابق بيمارستان امام (ره) در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- سرپرست سابق بيمارستان امام (ره) با تقبيح قاچاق وفروش کلیه به اتباع خارجی در کشور گفت: باید با متخلفان این موضوع به شدت برخورد شود ونبايد صورت مسئله را پاک کرد
دکتر مسعود اعتمادیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در ایران مدت هاست پیوند کلیه از اتباع خارجی هم وطن انجام می شود و دلیلی برای قطع آن در کشور ما وجود ندارد.

جراح كليه ومجاري ادرار ادامه داد: حال اگر عده ای دست به قاچاق کلیه می زنند- برای نمونه پیوند از یک ایرانی به عرب- باید با آنها برخورد جدی شود تا درس عبرتي براي ديگرمتخلفين احتمالي باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره این که برخی معتقدند پیوند کلیه به اتباع خارجی به نفع کشور نیست، پاسخ داد: این امر مانند آن است که بگوييم آمدن توریست به نفع مردم و کشور نیست.

وی تصریح کرد: این که تنها به علت قاچاق پیوند کلیه؛ پیوند كليه به اتباع خارجی هموطن ممنوع شود دلیل درستی نیست.

سرپرست سابق مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در بیمارسان های دی، عرفان و محب با کسب مجوز از وزارت بهداشت برای اتباع خارجی هموطن ، پیوند کلیه انجام می شود.

اعتمادیان تأکید کرد: ما تحت پوشش وزارت بهداشت هستیم و هر موقع سیاست گذار و قانون گذار پیوند به اتباع خارجی را منع کند ما هم دیگرآنرا انجام نخواهیم داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: