کد خبر: ۲۹۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 05
بعد از این موضوع، نمایندگی یونیسف در ایران وارد عمل و محموله حدود ۱.۱ میلیون یورویی وارد کشور کرد و پول این محموله را آلمان به عنوان کمک‌های بشردوستانه پرداخت کرد
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: ۷۱ هزار و ۸۴۷ قطعه پانسمان تحویل شده و اکنون ۱۴ هزار و ۴۹۳ قطعه در انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی موجود است.
به گزارش شفاآنلاین:علیرضا رحیم نیا مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خریداری پانسمان‌های بیماران ای بی عملاً تا سال ۹۹ توسط بنیاد برکت انجام و سپس با نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی تحویل داده می‌شد، گفت: متأسفانه به دنبال تحریم‌های آمریکا از سال ۹۹ به بعد شرکت سوئدی که تولید کننده این پانسمان‌ها بود، اعلام کرد در ایران نمایندگی انحصاری ندارد و به دلیل عدم امکان تهیه این پانسمان‌ها بیماران با مشکل مواجه شدند و متأسفانه چند تن از مبتلایان فوت کردند.

وی ادامه داد: بعد از این موضوع، نمایندگی یونیسف در ایران وارد عمل و محموله حدود ۱.۱ میلیون یورویی وارد کشور کرد و پول این محموله را آلمان به عنوان کمک‌های بشردوستانه پرداخت کرد؛ محموله وارد شده ۱۳۷ پالت و به وزن ۶۵۵۰ کیلوگرم بود که وارد انبار هیأت امنا شد.

رحیم نیا تصریح کرد: در خرداد ماه ۹۹ پانسمان‌های وارد شده توسط نمایندگان هیأت امنا و مرکز مدیریت پیوند شمارش و طی یک صورت جلسه به معاون درمان و اداره کل تجهیزات اعلام شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد کل پانسمان‌های وارد شده ۸۶ هزار و ۳۴۰ قطعه بود که ۱۴ حواله از این پانسمان‌ها تحویل خانه‌ای بی شده است، توضیح داد: ۷۱ هزار و ۸۴۷ قطعه تحویل شده و ۱۴ هزار و ۴۹۳ قطعه اکنون در انبار هیأت امنا موجود است که در صورت نیاز و درخواست تحویل خانه‌ای بی خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: با آماری که اعلام کردم متوجه خواهید شد که هیچ اختلافی وجود ندارد و پانسمانی مفقود نشده است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی گلپایگانی در نشستی خبری که به مناسبت هفته جهانی بیماران پروانه‌ای در خانه ای‌بی برگزار شد، با اشاره به مشکلات تأمین پانسمان بیماران ای‌بی پس از خروج آمریکا از برجام، گفته بود: با تلاش‌های ما یونیسف ۵.۸ تُن پانسمان به وزارت بهداشت تحویل داد. امروز یکسال و نیم از آن روز می‌گذرد و من بارها اعلام کردم که این پانسمان دارد در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود و بخشی از آن از بازار آزاد سر دارد. امروز تقریباً ۲۵۰۰ کیلو از این پانسمان مفقود است و متأسفانه تا این لحظه علی‌رغم اینکه پایگاه‌های خبری بسیاری به این موضوع پرداختند، اما کسی پاسخگو نبود. در این زمینه حجم زیادی خبر نشر دادیم که سازمان غذا و دارو و وزیر بهداشت وقت پاسخ بدهند که این پانسمان‌ها چه شدند؟. ۲۵۰۰ کیلو از این پانسمان هنوز به ما داده نشده است. حال اگر من بی‌ربط صحبت می‌کنم باید با من برخورد کنند، اما اگر آنها تخلف کردند و پانسمان وارد بازار آزاد شده، با آنها برخورد کنند. باید این موضوع رصد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: