کد خبر: ۲۹۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 03
در این‌ روزها در یک سری از استان‌ها مراجعات سرپایی کرونا بیشتر شده است، اما این افزایش روی بستری کل تاثیر نداشته و موردهای بستری نسبت به قبل تفاوتی نکرده است و در آمار کرونا نیز هنوز تفاوت آنچنانی مشاهده نمی‌شود

شفاآنلاین>سلامت> عاطفه عابدینی دبیر پیشین کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در پاسخ به این سوال که اگر فردی علائم کرونا داشته باشد اما تست pcr او منفی باشد چقدر احتمال ابتلا به آنفلوآنزا یا کرونا دارد، گفت: گرچه موارد مثبت آنفلوآنزا در برخی استان‌ها گزارش شده اما این بیماری هنوز گسترش پیدا نکرده و نمی‌توان گفت هر تست منفی کرونایی، آنفلوآنزاست، ممکن است سایر ویروس‌ها و یا سرماخوردگی باشد.

به گزارش شفاآنلاین: اما آنفلوآنزا نسبت به کووید۱۹ سیر سریع‌تری دارد و خیلی حاد‌تر شروع می‌شود، معمولا با علایمی همچون بدن درد، آب ریزش بینی، تب بالا در حد ۴۸ درجه همراه است. اما توصیه پزشکان این است تمام افرادی که علایم سرماخوردگی دارند، با وجود اینکه تست‌هایشان منفی باشد باز هم قرنطینه را رعایت کنند و مواظب باشند ترشحات عطسه و سرفه‌شان با سایر افراد برخورد نکند.

رییس بخش اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری تهران در رابطه با وضعیت ابتلا و بستری بیماریان کووید ۱۹ در کشور اظهار کرد: در این‌ روزها در یک سری از استان‌ها مراجعات سرپایی کرونا بیشتر شده است، اما این افزایش روی بستری کل تاثیر نداشته و موردهای بستری نسبت به قبل تفاوتی نکرده است و در آمار کرونا نیز هنوز تفاوت آنچنانی مشاهده نمی‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه امیدوارم پیک پنجم کرونا با یک روند خوبی رو به کاهش باشد، ادامه داد: این روزها به صورت ناگهانی پیک پنجم متوقف شده و شیب آرام و ملایمی به خود گرفته است که می‌تواند نشان‌دهنده شروع پیک بعدی باشد که باید خیلی به آن دقت کرد.

این متخصص عفونی کشور با اشاره به اینکه سیر آنفلوآنزا در کشور نسبت به سال گذشته متفاوت است و ممکن است به چند دلیل افزایش شیوع آنفلوآنزا را در تمام دنیا و ایران داشته باشیم، گفت: در این روزها احتمالا شیوع آنفلوآنزا را به همراه خواهیم داشت، شاید با پیک شدید و وحشتناکی مواجه نباشیم، اما موارد ابتلا به آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته افزوده خواهد شد. سایر کشور‌ها نیز افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل را اعلام کرده‌اند.

عابدینی با اشاره به دلایل و عوامل شیوع آنفلوآنزا در کشور عنوان کرد: مورد اول اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل؛ زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نسبت به سال پیش کمتر شده، مورد دوم اینکه پارسال، بیشتر افراد، با مشاهده علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی به بهانه احتمال ابتلا به کرونا خود را در منزل قرنطینه می‌کردند، که اکنون ترس مردم نسبت به این ویروس کمتر شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و ممکن است ناقل باشند و باعث ابتلای سایرین شوند.

همچنین سال قبل ما مواجهه آنفلوآنزا را نداشتیم و سیستم ایمنی‌مان نیز ممکن است پاسخ خوبی به این ویروس ندهد برای همین ممکن است باعث افزایش تعداد مبتلایان آنفلوآنزا شود.
این متخصص عفونی در رابطه با تولید و عرضه واکسن‌های ایرانی آنفلوآنزا به بازار گفت: واکسن‌های ایرانی آنفلوآنزا مجوز تزریق گرفته‌اند، اما اینکه این واکسن‌ها وارد داروخانه‌ها یا خانه‌های واکسن شده یا نه را اطلاع ندارم.روزنامه جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: