کد خبر: ۲۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 26
شفاآنلاین-محققان با استفاده از یک داروی ضد التهاب موفق شدند از تخریب سلول های عصبی در بیماران مبتلا به پارکینسون جلوگیری کنند.
به گزارش شفاآنلاین، از یورک آلرت، دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه ایموری آمریکا در یک مطالعه متوجه شدند که یک داروی ضد التهاب جدید به نام XPro1595 که در مرحله آزمایش قرار دارد می تواند از تخریب سلول های عصبی (نورون ها) در بیماری پارکینسون پیشگیری کند.

دکتر «مالو تانسی» و همکارانش از دانشگاه ایموری اعلام کردند: این دارو به صورت تزریق زیر جلدی به بدن وارد می شود و در مراحل اولیه ابتلا به بیماری پارکینسون ، کاربرد دارد.

دانشمندان می گویند: احتمالا التهاب ، نقشی مهم در ابتدای بیماری پارکینسون ایفا می کند و می توان با مهار این روند از تخریب نورون ها جلوگیری و بیماری را تا حد زیادی ،کنترل و مهار کرد.

به گفته محققان، این دارو می تواند از تخریب سلول های تولید کننده دوپامین جلوگیری کند.پزشکان امیدوارند این روش در مهار بیماری مهلک پارکینسون، موثر باشد.

بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن است که مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی ، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است .

این اختلال هنگامی رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود را در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) از دست می دهند.

این مطالعه در مجله Parkinsonˈs Disease منتشر شده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: