کد خبر: ۲۹۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 26
حال این موضوع مطرح می‌شود که در میان انواع وعده‌های خداحافظی با مدارس نامناسب جایگاه سازمان اجرایی مربوط کجاست
شفاآنلاین>سلامت>نزدیک به ۵۰ درصد از مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز به عنوان یک نهاد مردمی در کنار دولت ساخته شده است و نباید از خیرین مقیم خارج هم غافل ماند.
 
 به گزارش شفاآنلاین:از هر ۲ مدرسه ساخته شده در کشور یکی از مدارس به همت خیرین ساخته شده است و گواه این ادعا اظهارات سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در همایش خیرین مدرسه ساز خارج از کشور است. طبق گفته او نزدیک به ۵۰ درصد مدارس آموزش و پرورش توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

این طور که شواهد نشان می‌دهد خیرین مدرسه ساز به عنوان یک نهاد مردمی همراه با دستگاه‌های متولی تامین فضای آموزشی برای تحصیل دانش آموزان و گاه دغدغه مندتر از آن وارد عمل می‌شوند تا فضایی ایمن برای دانش آموزان این سرزمین بسازند.

هرچند همچنان با مشکل مدارس سنگی، کپری و تخریبی که بار‌ها وعده آن از سوی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح شده بود مواجه ایم، اما همین هفته گذشته بود که کاظمی سرپرست آموزش و پرورش از ضرورت خداحافظی با این نوع مدارس که پیشتر ادعای حذف آن داده شده بود، خبر داد.

حال این موضوع مطرح می‌شود که در میان انواع وعده‌های خداحافظی با مدارس نامناسب جایگاه سازمان اجرایی مربوط کجاست، اگر خیرین مدرسه ساز به این عرصه قدم نمی‌گذارند وضعیت فضا‌های آموزشی کشور چطور می‌شد؛ خیرینی که حدود ۲۳ سالی می‌شود همراه آموزش و پرورش و به طور خاص بخش نوسازی مدارس، شده اند تا خلاء‌های‌ این مجموعه را پر کنند.

در ادامه گفت‌وگو‌هایی با خیرین خارج از کشور داشته ایم، همان‌هایی که حتی در زندگی خارج از مرز‌های کشور، فرزندان این مرز و بوم و دغدغه‌های آن‌ها را فراموش نکرده اند.
برچسب ها: دستان ، معضل ، مدارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: