کد خبر: ۲۹۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 23
در سطح استان تهران ۱۶۷ بیمارستان و مرکز درمانی فعالیت می‌کنند و بسیاری از عمل‌های جراحی سنگین در تهران انجام می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش شیوع کرونا گفت که اعمال جراحی افزایش یافته و نیاز به با افزایش ۴۰ درصدی مواجه است..
به گزارش شفاآنلاین:محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران  با اشاره به کاهش میزان مراجعه به مراکز انتقال خون با شروع فصل سرما در سطح استان تهران اظهار کرد: در شرایط کنونی میزان مراجعه به مراکز انتقال خون سطح استان تهران با سرد شدن هوا کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: با بهتر شدن وضعیت شرایط بیماری کرونا در سطح استان تهران و افزایش عمل‌های جراحی غیر اورژانسی نیاز به خون سالم و فرآورده‌های آن در گروه‌های مختلف خونی افزایش چشمگیری پیدا کرده است و مردم  باید مشارکت بیشتری در این کار خبر داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه میزان ذخایر خون در تهران شکننده، اما بحرانی نیست، گفت: در سطح استان تهران ۱۶۷ بیمارستان و مرکز درمانی فعالیت می‌کنند و بسیاری از عمل‌های جراحی سنگین در تهران انجام می‌شود؛ بنابراین مردم باید مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون داشته باشند.

مهدی زاده گفت: میزان مراجعه به مراکز انتقال خون استان تهران روزانه در حدود ۱۳۰۰ نفر است و نیازمند ۱۵۰۰ واحد خون در طول روز هستیم، تا نیاز بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران برطرف شود.

مدیر کل انتقال خون استان تهران افزود: در شرایط کنونی نیاز به گروه‌های خونی منفی بیشتر از گروه‌های مثبت است و کمبود‌هایی در بین این گروه‌ها دیده می‌شود.

زمان مناسب برای اهدای خون بعد از ابتلا به کرونا
او بیان کرد: در هفته‌های اخیر با سرعت گرفتن واکسیناسیون و روند نزولی پیک پنجم درخواست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی از ۱۴۰۰واحد به ۲۱۰۰ واحد افزایش پیدا کرده است و این به معنای افزایش ۴۰ درصدی درخواست مراکز درمانی به خون و فرآورده‌ها در تهران است.

مهدی زاده گفت: افراد دو هفته پس از تزریق واکسن‌ کرونا می‌توانند اقدام به اهدای خون کرده و افراد یک ماه بعد از بهبودی بیماران کرونایی می‌توانند خون سالم خود را اهدا کنند.
برچسب ها: افزایش ، مراکز ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: