کد خبر: ۲۹۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 23
دانشمندان مرکز تحقیقات واکسن، بخشی از موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی NIH، این پروژه را با همکاران دانشگاه اموری و دانشگاه جانز هاپکینز رهبری کردند.
شفاآنلاین>سلامت>مطالعات نشان می‌دهد واکسن‌های تقویتی کرونا پاسخ‌های آنتی بادی را به طور قابل توجهی بیش از دو دوز اول افزایش می‌دهد.
 به گزارش شفاآنلاین:طبق یک مطالعه جدید از مؤسسه ملی، دوز تقویت کننده واکسن mRNA-۱۲۷۳ کرونا که حدود شش ماه پس از سری واکسن‌های اولیه آن‌ها به ماکاک‌های رزوس داده شد، به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح آنتی بادی‌های خنثی کننده علیه همه گونه‌های شناخته شده سارس-کوو-۲ شد. این مطالعه که در Science منتشر شد، همچنین نشان داد که افزایش پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده حداقل به مدت هشت هفته پس از تقویت، به طور قابل‌ توجهی بیشتر از سری واکسن‌های اولیه بود و محافظت در سطح بالایی به معنای توانایی محدود کردن ویروس از تکثیر در ریه‌ها و بینی ایجاد کرد. این داده‌ها نشان می‌دهند که تقویت باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی قوی در حافظه و ایمنی طولانی‌تر می‌شود.

محققان همچنین دریافتند که هم واکسن mRNA-۱۲۷۳ که برای هدف قرار دادن ویروس اصلی سارس-کوو-۲ ساخته شده است و هم نسخه کمی اصلاح شده واکسن که نوع بتا را مورد هدف قرار می‌دهد، در افزایش پاسخ آنتی بادی و محافظت از آن‌ها معادل است. دانشمندان مرکز تحقیقات واکسن، بخشی از موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی NIH، این پروژه را با همکاران دانشگاه اموری و دانشگاه جانز هاپکینز رهبری کردند.

این مطالعه شش ماه پیش انجام شد، زمانی که نوع بتای سارس-کوو-۲ یک نگرانی عمده بود. محققان بر روی نوع بتا تمرکز کردند، زیرا به طور مداوم بیشترین توانایی را برای مقاومت در برابر خنثی سازی با احتمال کاهش اثر واکسن نشان داده است. به گفته نویسندگان مطالعه، در حالی که دلتا به نوع ویروس غالب در آمریکا تبدیل شده است، به دلیل قابلیت انتقال بالای آن، تنها توانایی متوسطی برای مقاومت در برابر خنثی سازی دارد.

دانشمندان می‌نویسند که در افراد، واکسن تقویت کننده mRNA-۱۲۷۳ ممکن است مدت زمان و قدرت محافظت در برابر عفونت راه هوایی فوقانی و تحتانی را توسط هر یک از انواع سارس-کوو-۲ در گردش، از جمله دلتا، بهبود بخشد. آن‌ها تاکید می‌کنند که این امر به ویژه برای حفظ محافظت در برابر بیماری شدید و احتمالا محدود کردن عفونت خفیف و انتقال ویروس مهم است. نتایج آن‌ها از افزایش واکسن در افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افرادی که در معرض خطر بالایی قرار دارند و کسانی که به واکسیناسیون اولیه پاسخ ضعیفی دارند، پشتیبانی می‌کند.
برچسب ها: واکسن ، کرونا ، ایمنی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: