کد خبر: ۲۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 25
شفا آنلاین:عضو کمیته کشوری برنامه دیابت، جراحی متابولیک را راهی برای درمان دیابت دانست و گفت: این جراحی فقط برای افراد خیلی چاق کاربرد دارد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «علیرضا استقامتی»  افزود: جراحی متابولیک سالهاست که در کشور انجام می شود و لازم نیست بیماران برای انجام آن به کشورهای خارجی مسافرت کنند.

وی خاطرنشان کرد: جراحی های «بای پس» عمدتا در افراد با چاقی های مفرط که نمایه توده بدنی بالای 35 دارند، انجام می شود و طی آن قسمتی از معده کوچک شده و موجب می شود که فرد تغذیه کمتری داشته و وزن کم کند.

عضو کمیته کشوری برنامه دیابت گفت: با انجام این جراحی ها، مشاهده شد که 20 تا 30 کیلوگرم از وزن افراد کم شده و دیابت این افراد نیز بطور کامل درمان یا حداقل کنترل می شود به این معنا که اگر برای دیابت خود از انسولین استفاده می کنند دیگر نیازی به تزریق انسولین ندارند.

استقامتی با اشاره به انجام جراحی روی یک بیمار خود که از 135 به 92 کیلوگرم رسیده، تصریح کرد: جراحی متابولیک به تنهایی برای درمان دیابت توصیه نمی شود بلکه اگر فردی خیلی چاق بود، می تواند این جراحی را انجام داده تا در کنار آن نیز دیابتش درمان شود.

به گفته وی، شیوع دیابت بین افراد 20 تا 75 سال کشور، 5/11 درصد است، به آن معنا که اکنون چهار میلیون و 500 هزار نفر در کشور دیابت نوع دو (دیابت ناشی از سبک زندگی) دارند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: