کد خبر: ۲۹۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 17
دکتر علی دل‌پیشه ضمن اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در آینده نزدیک، به اهمیت همکاری‌های بین‌بخشی جهت به‌روزرسانی اهداف راهبردی سند ملی تغذیه و امنیت غذایی تاکید کرد.
شفاآنلاین>سلامت>در آستانه برگزاری چهارمین نشست کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، یکصد و یازدهمین جلسه کارگروه تخصصی تغذیه و امنیت غذایی با هدف نهایی‌سازی اهداف و مداخلات سند ملی تغذیه و امنیت غذایی و با مشارکت حداکثری دستگاه‌های اجرایی ذی‌نفع برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر علی دل‌پیشه، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در آینده نزدیک، به اهمیت همکاری‌های بین‌بخشی جهت به‌روزرسانی اهداف راهبردی سند ملی تغذیه و امنیت غذایی تاکید کرد.
 
در ادامه مدیردفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت نیز به بیان پیشینه‌ای از سند مذکور پرداخت و اظهار داشت: سند ملی تغذیه و امنیت غذایی در سال 1391 براساس اهداف راهبردی و مداخلات کلان در سه حوزه اصلی تأمین پایدار غذا، بهبود ایمنی غذا و برنامه‌های سلامت تغذیه‌ای جامعه با مشارکت بخش‌های ذی‌ربط تدوین شد و در سال‌های 1392 تا 1396 بصورت آزمایشی اجرا و سپس مورد پایش و ارزشیابی قرار گرفت. براساس نتایج ارزشیابی، میانگین اجرایی شدن مداخلات ۵۲۰۶ درصد برآورد شده است. این سند در نشست آتی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح و در صورت تایید، جهت اجرای کامل ابلاغ خواهد شد.
 
در ادامه این نشست، دکتر دل‌پیشه ضمن برشمردن اهداف سند، از مسئولین دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی خواست تا بالاترین مقام اجرایی  دستگاه‌ متبوع خود را را در جریان جرئیات سند ملی تغذیه و امنیت غذایی و اهداف و مداخلات آن قرار دهند  و سپس حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص اهداف راهبردی و مداخلات متناظر آن، پرداختند.
 
در پایان جلسه مقرر شد نظرات مطرح شده، جمع‌بندی شده و اهداف و مداخلات به‌روز شده به دستگاه‌ها اعلام و نهایتا به منظور تصویب، در شانزدهمین نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه گردند.
 
گفتنی است در این جلسه، مشاورین دبیرخانه، اعضای گروه امینت غذایی و محیط زیست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی؛  روسای دبیرخانه های سلامت وزارت جهاد کشاورزی،  سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛  سازمان حفاظت محیط زیست ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تام الاختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران؛ سازمان‌‌ غذا و دارو، سازمان بهزیستی، سازمان دامپزشکی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: