کد خبر: ۲۹۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 16
شاید بنده بیش‌ترین نزدیکی را با این قشر داشته باشم چرا که پدرم سال‌هاست کم بینا هستند و از نزدیک با مشکلات عدیده‌ی این عزیزان آشنا هستم.
شفاآنلاین>سلامت>عبدالملکی گفت: یک گزارش ملی از این که مسئولین برای معلولان چه کار کردند، آخر آذر ماه منتشر و تذکرات لازم را به دستگاه‌های مورد نظر ارسال خواهیم کرد.
به گزارش شفاآنلاین:حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی با انجمن‌های فعال در امور نابینایان گفت: نابینایان شاید یک فرصت که آن نوریده است را کم‌تر از دیگران داشته باشند، اما آن نوری که خداوند در دل آن‌ها قرار داده بسیار بهتر از نوره دیده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: شاید بنده بیش‌ترین نزدیکی را با این قشر داشته باشم چرا که پدرم سال‌هاست کم بینا هستند و از نزدیک با مشکلات عدیده‌ی این عزیزان آشنا هستم.

وی ادامه داد: یک گزارش ملی از این که مسئولین برای معلولان چه کار کردند و چقدر از وظایف خود را انجام داده‌اند، آخر آذر ماه منتشر و تذکرات لازم را به دستگاه‌های مورد نظر ارسال خواهیم کرد. همه‌ی مسئولان بدانند که فرودین ماه ۱۴۰۱ گزارشی را به مقام معظم رهبری ارائه می‌دهیم و اگر دستگاهی کم کاری کرده باشد، برخورد قضایی با آن خواهیم داشت.

ترک فعل مسئولین در حوزه معلولین به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بالاترین مسئول دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این ماده هستند که می‌گوید، ۳ درصد از استخدام‌های  باید از جامعه معلولین باشند  و اگر این کار انجام نشود، دیگر از آنها خواهش نمی‌کنیم بلکه مستقیما برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: دومین اقدامی که برای احقاق حقوق محرومین باید انجام شود بسترسازی در بخش خصوصی است. در این خصوص یک برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است، اما هنوز به ثمره نرسیده است. بنابراین همه‌ی مردم، شرکت‌ها و موسسات باید تکلیفی که صرفا قانونی هم نیست و اخلاقی است انجام دهند.

عبدالملکی تشریح کرد: مرحله سوم بحث اصلاح قوانین و ایجاد مقررات جدید است. در بند آخر از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور و خلاق درخواست دارم  که به این موضوع ورود کنند تا بتوانیم با رویکرد حل مسئله مشکلات معلولان را حل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مسئله‌ی آموزش به مردم برای نحوه‌ی برخورد آنها با معلولین، نابینایان و کم بینایان در فضای خلاقیت باید  مورد رسیدگی قرار بگیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: به صورت دوره‌ای، گزارش‌هایی را درباره این که دستگاه‌ها تا چه حد به رعایت قوانینی که برای حمایت از معلولان تنظیم شده، ملزم بوده اند به مردم و مسئولان عالی رتبه کشور ارائه خواهیم کرد .

عبدالملکی با اشاره به جلسه‌ی چهارشنبه قوه قضائیه تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه هم تاکید کردند قوانینی که اجرا نشده اند قابلیت پیگیری قضایی دارند، بنابراین ما به نمایندگی از معلولان این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه پیگیری مشکلات چه زمانی برطرف و اجرایی می‌شود اظهار کرد: در این زمینه در حال پیشرفت هستیم و هر قدر جلوتر آمدیم در اجرای قوانین پیشرفت کردیم و قوانین و مقررات مناسب‌تری وضع شده است، اما با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

ترک فعل مسئولین در حوزه معلولین به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنا داریم سرعت کار را بیش‌تر کنیم، بخشی از اقداماتی که باید انجام شود نیازمند هماهنگی است یعنی ما مشکل بودجه‌ای نداریم فقط مسئله هماهنگی داریم. بنابراین تلاش می‌کنیم کار‌های کم هزینه‌تر را سریع‌تر انجام دهیم و در بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ هم تلاش می‌کنیم که تکالیف قانونی بودجه مورد نظر لحاظ شود.

عبدالملکی با اشاره به پیگیری مقرراتی که باید در دولت برای حمایت از معلولین وضع شود اظهار کرد: بنده خودم را به شدت در قبال جامعه معلولین مسئول می‌دانم و با همکاری سازمان بهزیستی این موارد را پیگیری می‌کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: