کد خبر: ۲۹۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 13
معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری:
سورنا ستاری بیان کرد: پیش از این توسعه یافتن در کشور حاصل سازندگی کارخانجات بود اما امروز توسعه مفهوم های دیگری هم دارد امروز مهم روش هاست که باید روی آن کار کرد .
شفاآنلاین>سلامت>معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: دولت از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند و مسئولیت ما در دولت در حمایت از شرکت های دانش بنیان، جوانان و مبتکران برای توسعه کشور بسیار سنگین است.

به گزارش شفاآنلاین:سورنا ستاری روز چهارشنبه در همایش ملی یاوران وقف و نمایشگاه وقف سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: پیش از این توسعه یافتن در کشور حاصل سازندگی کارخانجات بود اما امروز توسعه مفهوم های دیگری هم دارد  امروز مهم روش هاست که باید روی آن کار کرد .

وی ادامه داد: توسعه یک مفهوم فرهنگی است اگر فرهنگ درست شود سخت افزارهای آن هم درست خواهد شد ‌.

ستاری تصریح کرد: امروز در نمایشگاهی که هستیم نشاندهنده ان است که کار فرهنگی صورت گرفته تا نمایشگاه علمی فناوری سازمان اوقاف کارخود را با شرکت های دانش بنیان به پیش برد  .

معاون رییس جمهوری گفت: در کشور و شهرها بیشترین موقوفات را داریم اما چرا باید دانشگاه های ما با مشکل روبرو شوند . باید سرمایه ها در اختیار جوانان قرار بگیرد تا توسعه صورت بگیرد.

ستاری افزود: ‌ اوقاف در کشور امکانات زیادی دارد اگر در اختیار دانشجویان و کارآفرینان و دانش بنیان ها قرار بگیرد توسعه صورت می گیرد . کاری که اوقاف در حال انجام آن است . 

معاون رییس جمهوری گفت: در حوزه علوم انسانی کارهای خوبی صورت گرفته  و نمایشگاه ها و کتاب های زیادی انجام گرفته است اما بحث جدی امروز در فناوری و علمی بودن است.   برای انتقال مفاهیم علوم انسانی نیاز به علمی گرایی و تجاری سازی برای انتشار مقالات علوم انسانی داریم .  

وی افزود: باید بتوانیم زیر ساخت های تجاری ایجاد کنیم برای پیشبرد رویه زندگی کودکان تا بزرگسالان، روش هایی که بشود زیر ساخت های توسعه را بوجود آورد.  

ستاری گفت:روش های جدیدی برای احیای بافت های فرسوده شهری ایجاد شده است ، در تهران اقدامات زیادی شده محلات احیا شده این اقدامات به واسطه توسعه یافتگی علم و صنعت بوده است .

معاون رییس جمهوری افزود : اداره اوقاف بسیاری از اماکن و موقوفات قدیمی در شهر ها دارد که می توان از حضور جوانان و اقدامات علمی آنها بهره ببرد.

وی گفت: چرا باید مکان های قدیمی فقط در اختیار رستوران های سنتی قرار بگیرد اگر در اختیار دانش بنیان ها قرار بگیرد بسیاری از جوانان اشتغال پیدا کرده و مشکلات خیلی از جوانان حل می شود .

ستاری تصریح کرد : ایران در دنیا ریشه دار است چرا باید در توسعه فقط از کشورهای دیگر ایده بگیریم می شود در روش های موفق آنها کار کرد ولی ما سیستم ها و ایده های عالی خود را داریم . ایده های داخلی را باید تجاری سازی کنیم  تا جوانان و دانشجویان بهره ببرند. 

معاون رییس جمهوری گفت: درحال حاضر شرکتهای دانش بنیان حمایت می شوند و مسئولیت ما در دولت در حمایت از جوانان و مبتکران بسیار سنگین است.  امید است این راه با حضور دکتر خاموشی و دوستان در اوقاف ادامه داشته باشد تا جوانان را برای شرکت و ایده های عالی خود و تجاری سازی آن حمایت کنیم . 

وی تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی عملا جهت‌گیری اوقاف را به‌سمت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر داده‌اند و این منابع عظیم که اوقاف در اختیار دارد را در جهت سرمایه‌گذاری در این مسیر قرار داده‌اند.

ستاری خاطرنشان کرد: این ساختمان که شرکت‌های دانش‌بنیان در آن مستقر شده‌اند، یکی از ساختمان‌های مرکزی اوقاف بوده و اکنون به مرکز نوآوری تبدیل شده که جوانان در اینجا کار می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که مسئولین مربوطه چه دیدگاهی نسبت به کارآفرینی و دانش‌بنیان‌ها دارند؛ این دیدگاه ارزشمند است و این نوع نگاه باعث می‌شود مسئولیت ما در دولت مضاعف شود.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: اکنون شاهدیم که سازمان اوقاف و امور خیریه از چه شرکت‌هایی حمایت می‌کند و این شرکت‌ها چه موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.

برخی از تلاشهای سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان به شرح زیر است:

۱- تکمیل زیست بوم فناوری در نهاد وقف باتاسیس‌صندوق‌پژوهش‌وفناوری‌غیردولتی‌ماندگار  جهت کمک‌وتوسعه‌وارتقای‌پژوهش‌ وفناوری‌شرکتهای‌دانش‌بنیان‌وسرمایه‌گذاری در پروژه های‌ خطرپذیر به‌ منظور توسعه‌ بهره‌وری‌ دارایی‌های‌ وقفی

۲- ایجاد مراکز نوآوری مثل مرکز نواوری نوفلو شاتو : مرکزی‌ متشکل‌ از یک‌ یا چند تیم‌ نوآور که‌ با همکاری‌ مراکز تحقیقاتی‌ و شرکت‌های‌ متقاضی‌ محصولات جدید در یک‌ حوزه‌ تخصصی‌ در چارچوب‌برنامه‌ای‌ بلندمدت‌ با هم‌ همکاری‌ می‌کنند این‌مراکز تمام‌ فعالیت‌های‌ مربوط‌ به‌ نوآوری‌ از الهام‌ ، ایده‌ تا آماده‌کردن‌ پروتو تایپ‌ را در قالبی‌ درون‌سازمانی‌ انجام‌ می‌دهند.

۳-پارک علم و فناوری عقیق : ایجادفضایی‌برای‌استقرارشرکت‌های‌بزرگ‌وکوچک‌فناورو دانش‌بنیان‌ازطریق‌فراهم‌آوردن‌تسهیالت،‌معافیت‌هاو خدمات‌تجاری‌سازی‌که‌این‌پارک باهدف‌ایجادزیست‌بوم‌ الکترونیک‌ومخابرات‌هدف‌گذاری‌شده‌است

۴- شرکت سامانه آزمای قائم : طراحی،‌ ساخت،‌ مونتاژ،‌ تجهیز،‌ نصب‌ و راه‌اندازی‌کلیه‌قطعات،‌ تجهیزات‌ الکترونیکی‌ و ادوات‌ماکروویو و مخابراتی

وی با اشاره به حمایت‌های مالی سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: اکنون شاهدیم که سازمان اوقاف و امور خیریه از چه شرکت‌هایی حمایت می‌کند و این شرکت‌ها چه موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.

 نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» پیش از ظهر امروز (۲۱ مهر) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

گفتنی است، این نمایشگاه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوعاتی همچون حمایت از موسسات دانش‌بنیان، خدمات فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان، فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف، بهره‌وری موقوفات،مدیریت، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و حفظ و حراست از موقوفات در محوطه ساختمان شهید مطهری سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان نوفل لوشاتو از ۲۱ الی ۲۸ مهر برپا شده است.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: