کد خبر: ۲۹۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 05
استفاده از تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر به عنوان یک گزینه درمانی برای تنگ شدن شدید دریچه آئورت، دریچه اصلی قلب برای تنظیم جریان خون به شریان اصلی بدن، افزایش یافته است.
شفاآنلاین>سلامت>نتایج مطالعات محققان نشان داد استفاده از دستگاه ضربان ساز پس از تعویض دریچه قلب، تاثیر بسیاری در کاهش میزان مرگ ناشی از نارسایی قلبی دارد.
به گزارش شفاآنلاین:محققان موسسه کارولینسکا در سوئد پیامد‌های بلندمدت را در بیمارانی که پس از تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر از کشاله ران خود، مورد بررسی قرار دادند. نتیجه تفاوت معناداری در میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به ضربان ساز در مقایسه با افراد بدون ضربان ساز نشان نداد.

استفاده از تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر به عنوان یک گزینه درمانی برای تنگ شدن شدید دریچه آئورت، دریچه اصلی قلب برای تنظیم جریان خون به شریان اصلی بدن، افزایش یافته است.

در این روش، پزشکان یک کاتتر را از کشاله ران از طریق شریان اصلی به قلب وارد می‌کنند و ارزش آئورت معیوب را با یک مصنوعی جایگزین می‌کنند که جریان خون را عادی می‌کند. این روش جایگزینی برای جراحی باز قفسه سینه است.

یکی از عوارض احتمالی تعویض دریچه آئورت، نیاز به کاشت پیس میکر دائمی برای تثبیت ریتم قلب است. به نظر می‌رسد این عارضه پس از عمل‌های ترانس کاتتر نسبت به جراحی باز قفسه سینه شایع‌تر و در مطالعات قبلی با افزایش مرگ و میر مرتبط بوده است. با وجود این، مطالعات گسترده‌ای در مورد تاثیر کاشت ضربان ساز پس از تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر انجام نشده است.

در این مطالعه محققان میزان بقای همه بیمارانی را که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ تحت عمل جراحی تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر از طریق برش‌های کشاله ران در بیمارستان‌های سوئد قرار گرفته بودند، مقایسه کردند. در مجموع ۳۴۲۰ بیمار شامل ۴۸۱ بیمار (۱۴ درصد) ضربان ساز دائمی دریافت کردند. ۳۰ روز پس از جراحی بیماران به طور متوسط ​​۸۱ سال سن داشتند و تا ۱۱.۸ سال (به طور متوسط ​​۲.۷ سال) تحت پیگیری قرار داشتند. 

این مطالعه نشان داد که بیمارانی که ضربان ساز دریافت کرده‌اند در مقایسه با افرادی که نیازی به ضربان ساز ندارند، به میزان قابل توجهی بیشتر در معرض مرگ، نارسایی قلبی یا اندوکاردیت (عفونت شدید قلبی) نیستند.

ناتالی گلسر، محقق در این باره می‌گوید: مطالعه ما به درک تاثیر کاشت ضربان ساز پس از تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر کمک می‌کند که با گسترش استفاده از این روش برای بیماران جوان و کم خطر با امید به زندگی طولانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا یافته‌ها در جمعیت وسیع‌تری از بیماران که شامل بیماران جوان و کم خطر هستند قابل تکرار است یا خیر.
برچسب ها: کاهش ، چشمگیر ، قلبی ، ضربان ساز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: