کد خبر: ۲۹۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 04
توئیت‌ها اغلب شامل داستان‌های شخصی برای بیمار شدن و حکایاتی از تجربه خانواده و دوستان با این ویروس است.
شفاآنلاین>سلامت>شرکت توئیتر با بررسی پیام‌های کاربران، روند تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر نحوه مواجهه بهداشتی با ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش شفاآنلاین:شش روش خطر ابتلا به کووید-۱۹ در مراحل اولیه همه گیری در رسانه‌های اجتماعی بیان شد.

محققان UCI با تشخیص استفاده گسترده از توئیتر به عنوان منبع اصلی اخبار برای عموم آمریکایی، به دنبال بررسی چگونگی بیان توئیت‌های مربوط به ماسک‌ها در مورد خطر ابتلا به کووید-۱۹ در پنج ماه اول همه گیری بودند.

تجزیه و تحلیل آن‌ها سابقه واکنش جامعه آمریکایی به خطر کووید-۱۹ را در طول زمان توصیف کرد و نشان داد که درک ریسک در محدوده بسیار گسترده‌تری نسبت به ریسک منطقی عینی بیان شده است. اگرچه بخش کوچکی از توئیت‌های ماسک در مورد راه‌های انتقال کووید-۱۹ و اثربخشی ماسک بحث کردند، اما بیشترین توئیت‌های ماسک درباره رفتار‌های مربوط به ماسک دیگران صحبت کردند. این یافته نشان دهنده تجربیات اجتماعی است که در ایجاد خطر ابتلا به کووید-۱۹ نقش دارد و به نوبه خود ممکن است رفتار را برانگیزد.

توئیتر نگاهی اجمالی به نحوه احساس خطر کاربران در طول همه گیری انداخت. نتایج مطالعه نشان داد که کاربران معانی زیادی را در سطوح مختلف از جنبه‌های ارتباطی (به عنوان مثال رفتار دیگران در محل کار) گرفته تا دستورالعمل‌ها و سیاست‌های دولت ارائه دادند. این یافته‌ها نشان می‌دهد پیام‌های بهداشت عمومی با تمرکز تنها بر افزایش شدت و تهدید، پاسخ مطلوب را نمی‌دهد. در عوض یک رویکرد پیام رسانی سلامت عمومی که بر هویت اجتماعی یا گروهی تاکید می‌کند، یا رویکردی که پیام‌های نقاب را از مسئولیت فردی دور می‌کند تا بر سیاست محل کار تاکید کند، با توجه به پیام‌های مختلط که در سطح فردی رخ می‌دهد، می‌تواند موفقیت بیشتری در پذیرش داشته باشد.

این مطالعه به رهبری سوئلن هاپر، نویسنده و استادیار بهداشت، اجتماع و رفتار در برنامه دانشگاه کالیفرنیا در بهداشت عمومی، نقش مهمی را ایفا می‌کند که رسانه‌های اجتماعی در زمینه واکنش‌های زمان واقعی به بحران‌های بهداشت عمومی ایفا می‌کنند. همچنین به توضیح روش‌های عملکرد رسانه‌های اجتماعی برای تقویت و کاهش ریسک می‌پردازد. یافته‌ها در PLOS One منتشر شده است.

تیم تحقیق محتوای بیش از ۷۰۰۰ توئیت در مورد استفاده از ماسک را که تقریبا ۶۳۰۰ کاربر منحصر به فرد را از ژانویه تا جولای ۲۰۲۰ نشان می‌داد، تجزیه و تحلیل کرد، زمانی که درک در مورد خطر همه گیری هنوز در حال تکامل بود و زمانی که فقط مداخلات غیردارویی مانند استفاده از ماسک در دسترس بود. کاهش خطر آن‌ها علاوه بر مشاهده افزایش توئیت‌های مربوط به استفاده از ماسک در دوره پنج ماهه، شش روش را کشف کردند که در آن‌ها درک خطر کووید-۱۹ توسط مردم بیان شد:

شدت: توئیت‌های ماسک که تصورات خطر ابتلا به کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد با به اشتراک گذاشتن گزارش‌هایی از افزایش بستری‌ها، ICU‌ها در ظرفیت، مرگ، نقاط پرخطر جغرافیایی و احتکار ماسک بیان شد. توئیت‌های کاربران که شدت خطر را کم اهمیت می‌کند موارد کووید-۱۹ را با آنفلوانزا یا تصادفات رانندگی مقایسه می‌کند.

چه کسی در معرض خطر است: توئیت‌ها اغلب شامل داستان‌های شخصی برای بیمار شدن و حکایاتی از تجربه خانواده و دوستان با این ویروس است. توصیف تجربیات شخصی بسته به اینکه آیا حکایت شخصی پیامد‌های منفی یا بدون علامت کووید-۱۹ را بیان کرده است، تصورات خطر را کم اهمیت جلوه داد.

اثربخشی ماسک: کاربران با به اشتراک گذاشتن نظرات شخصی و شواهد حدیثی در مورد نحوه انتشار ویروس، در مورد اثربخشی ماسک‌ها بحث کردند.

مشروعیت بخشیدن به خطر ابتلا به کووید -۱۹: کاربران از طریق توئیت‌ها به اظهارات و سیاست‌های مقامات منتخب و مقامات بهداشت عمومی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان می‌دهند.

دستورالعمل‌ها و سیاست‌های ماسک: کاربران با استناد به دستورالعمل‌ها و اظهارات ضد و نقیض مقامات منتخب، سردرگمی و سرخوردگی خود را از پیام‌های متناقض بهداشت عمومی ابراز کردند.

استفاده استفاد ه از ماسک از سوی دیگران: در آنچه بیشترین تووئیت‌های ماسک را تشکیل داده است، کاربران رفتار استفاده از ماسک را در زمینه زندگی روزمره توصیف کرده‌اند (به عنوان مثال، استفاده از ماسک هنگام تردد به محل کار، مسافرت و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی).

یافته‌های مطالعه همچنین نشان داد که چگونه ادراک خطر در طول زمان پویاست. به عنوان مثال، در مراحل اولیه همه گیری بحث‌هایی در مورد افرادی که در معرض خطر هستند ، مطرح بود.

برچسب ها: تاثیر ، رسانه ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: