کد خبر: ۲۹۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 03
امروز در کل کشور بخصوص در مناطق محروم باید کارهای مهمی انجام دهیم.مراکز بهداشتی و درمانی مورد نیاز مناطق محروم است.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان اینکه تلاش بنیاد برکت در تولید واکسن به عنوان یک خاطره خوش در تاریخ کشور ماندنی خواهد شد،گفت: جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود و این یک خطر بزرگ است.
به گزارش شفاآنلاین:بهرام عین الهی، وزیر بهداشت در مراسم بهره برداری از 50 طرح بیمارستانی و درمانی در مناطق محروم با کمک بنیاد برکت، اظهار داشت: مردم حرکت انقلابی انجام دادند و همه مردم به ما کمک کردند.

وی با اشاره به ساخت واکسن کرونای برکت، گفت: واکسن برکت یک واکسن مردمی بود و مردم این مجاهدتها را فراموش نمی‌کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تلاش عزیزان در بنیاد برکت در تولید واکسن به عنوان یک خاطره خوش در تاریخ کشور ماندنی خواهد شد، افزود: ما در وزارت بهداشت در آینده طرح های زیادی خواهیم داشت.

عین الهی ابراز داشت: امروز در کل کشور بخصوص در مناطق محروم باید کارهای مهمی انجام دهیم.مراکز بهداشتی و درمانی مورد نیاز مناطق محروم است.

وی با اشاره به موضوع مهم جمعیت، متذکر شد: جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود و یک خطر بزرگ برای کشور است.

وی گفت: بهره‌برداری از مراکز درمانی جدید یعنی توزیع عادلانه سلامت در مناطق محروم که این مهم  ازسیاست‌های دولت سیزدهم هم هست.

وزیر بهداشت افزود: جا دارد از مدیریت جهادی و انقلابی دکتر مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام و خدمات بسیار بزرگی که در بخش‌های مختلف احداث بیمارستان ، خوابگاه و هزاران مدرسه و اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی و دست آخر در تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا قدردانی کنم.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که سلامت با سیاست گره خورده بود، پروژه‌ای که به طور طبیعی باید طی ۶ سال انجام می‌شد را ستاد اجرایی فرمان امام ظرف یکسال به نتیجه رساند و شعار "ما می‌توانیم" را به همگان ثابت کرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: امروز از همه نقاط کشور بیشترین پیامی که به من می‌رسد درخواست "واکسن برکت" است، واکسن برکت یک واکسن مردمی با لحاظ تمام استانداردهای روز دنیاست و برای همیشه به عنوان یک افتخار ملی درتاریخ این کشور ثبت شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه امیدواریم با راه‌اندازی خطوط دیگر واکسن برکت خواسته و مطالبه مردم را فراهم کنیم ، تصریح کرد: واکسن برکت خیلی خوب مورد استقبال مردم قرار گرفته و جزو امن‌ترین و اثربخش‌ترین واکسن‌های تزریقی در کشور بوده است.

وی ادامه داد: در آینده طرح‌های زیادی در وزارت بهداشت خواهیم داشت و به ادامه همکاری با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خصوصا در بحث تحدید جمعیت و اجرای طرح‌های تشویقی و تولید داروهای کمیاب نیاز خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم تعدادی از طرح‌های درمانی برکت به صورت ویدئو کنفرانسی و نمادین در استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: