کد خبر: ۲۸۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 15
عضو هیات مدیره نظام‌پزشکی در نامه‌ای به مراجع تقلید اعلام کرد:
پزشکی امروز علمی تجربی است و دستاورد بزرگ بشری در هزاران سال و با آزمون و خطا در آزمایشگاه و کارآزمایی‌های بالینی و شواهد علمی به امروز رسیده است و با شتاب فراوان هر روز هزاران مقاله و مطالعه بالینی و تجربیو آزمون بالینی و درمانی منتشر و به روز می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات‌مدیره نظام‌پزشکی تهران با ارسال نامه‌ای به مراجع عظام تقلید نسبت به تبعات تشکیل سازمان طب اسلامی، ایرانی، سنتی ابراز نگرانی کرد. دکتر محمد رازی در این نامه نسبت به آنچه «التقاطات» و «عقب‌گرد نادرست» خوانده، در مورد شکل‌گیری این سازمان هشدار داده است.

به گزارش شفاآنلاین:او از مراجع تقلید خواسته تا با اعلام موضع رسمی اسلام و فقاهت در این مورد از فتنه‌افکنی عوامانه عده‌ای جلوگیری کنند. در متن نامه رازی آمده است:

مدتی است گروهی که نه درس حوزه و فقه به کفایت خوانده‌اند و نه رنج تحصیل دانشکده طب را دیده‌اند، با عقبگرد نادرست، سطحی و عامیانه به متون پزشکی صده‌های ۷ و ۸ هجری و با استناد غیرکارشناسانه به احادیث سست و غیرمتقن و بعضا راویان جعلی به حضرات معصومین علیهم‌السلام، طرحیبا عنوان «تشکیل سازمان طب اسلامی ایرانی سنتی» به مجلس برده‌اند و در دستور کار دارند.

متاسفانه با سکوت فضلا و علمای حوزه‌های علمیه دارند با عنوان جعلی طب اسلامی تیشه بر ریشه‌های اعتقادات مومنین به اسلام عزیز، قرآن، معتقدین به معصومین علیهم‌السلام می‌زنند.

همان‌طور که می‌دانید پزشکی امروز علمی تجربی است و دستاورد بزرگ بشری در هزاران سال و با آزمون و خطا در آزمایشگاه و کارآزمایی‌های بالینی و شواهد علمی به امروز رسیده است و با شتاب فراوان هر روز هزاران مقاله و مطالعه بالینی و تجربیو آزمون بالینی و درمانی منتشر و به روز می‌شود.

خواهش و استدعای اینجانب به عنوان منتخب اول سازمان نظام پزشکی کشور (1400) وبه نمایندگی از قاطبه جامعه پزشکیایران از شما، اعلام موضع رسمی اسلام و فقاهت و جامعه محترم مدرسین در مورد این فتنه بزرگی است که عده‌ای عوامانهو یا عامدانه به دنبال وهن اسلام عزیز و حضرات معصومین هستند.

از فقهای اسلام و علمای اندیشمند شیعه انتظار موضع‌گیری رسمی و قاطعانه به التقاطات و باطلاتی است که چهره منور دین محمدی و مذهب جعفری امامیه را با عنوان‌های جعلی مثل طب اسلامی، طب امام کاظم، مخدوش می‌کند و آنرا به پیروان صادق ادیان الهی و ابراهیمی مشوش جلوه دهد.

مگر در تاریخ اسلام به تواتر نقل نشده است که وجود مبارک رسول خدا به پزشک مراجعه کردند و برایمداوای ضربت ابن‌ملجم بر سر مبارک مولی علی علیه‌السلام پزشک به خدمت گرفتند؟

 ما به جد نگرانیم آنچه به عنوان طب اسلامی امروزه تبلیغ می‌شود برنامه سازمان‌های جاسوسی غربی و لژهای فراماسونری باشد که به این طریق ضربه‌ای کاری بر پیگر ایمان و اعتقاد مردم وارد کنند و جوانان را به اسلام و امامان و پیشوایان دین بد بین کنند.

امیدوارم فریاد «وا اسلاما»ی این مسلمان دانش آموخته پزشکی که ۵۰ سالعمر خود را صرف یادگیری و تجربه‌آموزی و درمان مردم کرده است وقعی در فراخور دهید و با همت شما این بساطی که به نام دین بر بن دین تیشه می‌زند، جمع شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: