کد خبر: ۲۸۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 12
مجلس شورای اسلامی کاملا آماده است که در تعامل سازنده در جهت حل مسائل مردم شبانه روز نشناسد.
شفاآنلاین>سلامت>نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدن واکسن برای خانم های باردار هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش شفاآنلاین: نصرالله پژمانفر در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از رئیس جمهور برای سفرهای استانی، بیان کرد: مردم از فاصله زیادی که بین دولت و ملت ایجاد شده بود و مسئولین در پشت شیشه های ماشین های خود گاهی مردم را می دیدند خسته شده بودند. اما این مساله اقتضا دارد که دولت در ماه های باقیمانده تا پایان سال، اقداماتی را که تغییر رویکرد دولت در حل مسائل مردم است را در سفره مردم نشان دهد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی کاملا آماده است که در تعامل سازنده در جهت حل مسائل مردم شبانه روز نشناسد. ما بنا نداریم در پشت تریبون ها حرف هایمان را با شما بزنیم بلکه باید در یک فضای سازنده پیام های مشترک عملی مجلس و دولت منجر به حل مسائل مردم باشد نه صرف یک سری دیالوگ های تکراری.

نماینده مردم مشهد خاطرنشان کرد: دولت باید در اسرع وقت بعد از لایحه بودجه ۱۴۰۱، به فکر تهیه قانون برنامه هفتم باشد که در آن تمامی مطالب واقعی کشور در افق ۵ ساله لازم است دیده شده باشد.

پژمانفر درباره موضوع خرید و فروش خودرو بیان کرد: شاید در سال حدود ۴ میلیون خرید و فروش صورت می گیرد که در بررسی های صورت گرفته با حدود ۸۰ موضوع و مشکل مواجه است. طبق بررسی های صورت گرفته ما برای فروشنده و خریدار غبن و خطا به صورت مکرر داشته ایم که اینها منجر به چندین هزار پرونده حقوقی و کیفری شده است. لازم است همانطور که از طریق دفاتر اسناد، احراز هویت، استعلام وضعیت رهن هر خودرو، استعلام مراتب فوت و محجوریت و ورشکستگی فروشنده، جلوگیری از اسناد رسمی وکلاتی معارض را انجام می دهند، نیروی انتظامی نیز باید این دقت را داشته باشد و زیرساخت های لازم این موضوع را فراهم کند. اما حل مساله نقل و انتقال خودرو ایجاد یک سامانه برای نقل و انتقالات خودرو است تا بتواند مشکل این مساله را حل کند که البته چه دفاتر اسناد رسمی و چه پلیس راهور این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه نزدن واکسن برای خانم های باردار هیچ توجیهی ندارد، گفت: طبق گزارش های واصله نگرانی داریم که واکسنی که در کشور ممنوع است برای واکسیناسیون خانم های باردار مورد استفاده قرار گیرد. متاسفانه به دلیل عدم واکسیناسیون خانم های باردار در این قشر و جمعیت فوتی داریم. همچنین بیمارانی که مبتلا به قارچ سیاه می شوند در بیمارستان ها بستری می شوند، پس وجهی ندارد که داروخانه ها داروی آن را توزیع کنند و منجر به بازار سیاه برای این مساله شوند، حتما دولت در این رابطه تدبیری بیندیشد.

وی درباره مرخصی بی حد و اندازه مجرمان امنیتی و اقتصادی گفت: این مساله موجب در مظان اتهام قرار گرفتن دستگاه قضایی است، کمیسیون اصل ۹۰ ورود پیدا کرده و باید تمامی آنهایی که در این مساله مورد خطاب هستند به زندان ها برگردند.

نماینده مردم مشهد گفت: وزارت کشاوری از ابتدای سال زراعی قیمت خرید تضمینی گندم را به قیمتی اعلام نماید که موجب امیدواری برای کشت این محصول استراتژیک در سالی که طبق پیش بینی موسسه اقلیم شناسی در سال ۱۴۰۱ وضع بهتری در بارش نداریم شود و باید امید را به کشاورزان برای کشت گندم فراهم نماید.

نماینده مردم مشهد در رابطه با حوزه انتخابیه اش بیان کرد: وضعیت گردشگری در شهر مشهد به شدت به ضرر و زیان افتاده و در دولت قبل هیچ تدبیری نشد و در دولت آقای رئیسی برای آن تدبیر امیدوار کننده ای برای این قشر صورت گیرد.

وی همچنین در رابطه با موضوع شفافیت آرا تصریح کرد: کمیسیون آیین نامه طرح شفافیت را تصویب کرد و باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. انتظار دارم هیات رئیسه این مساله را سریع تر در دستور قرار دهند.

وی در مورد حوزه انتخابیه اش شهر کلات خاطرنشان کرد: این شهر مشکلات عدیده ای دارد که باید توجه خاص به آن شود و از جمله آن موضوع اینترنت و تلفن ثابت است که مشکلات زیادی داریم.

پژمانفر در پایان از تولیت آستان قدس رضوی و بسیج نسبت به احداث قرارگاه درمان سرپایی بیماران و افراد مشکوک به کرونا که بار قابل توجهی از فشار بر بیمارستان ها را برداشتند، تشکر کرد.
برچسب ها: واکسن ، خانم ها ، باردار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: