کد خبر: ۲۸۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 12
ما در ستاد کرونا حضور نداریم و اعلام آمادگی میکنیم که در این ستاد حضور پیدا کنیم و می‌توانیم ضمن اطلاع پیدا کردن از شرایط، از تجارب و نظرات کارشناسی خود در زمینه پیشبرد بهتر شرایط استفاده کنیم

شفاآنلاین>سلامت> سید موید علویان رئیس منتخب نظام پزشکی تهران بزرگ در نشست خبری که بعد از اولین جلسه نظام پزشکی تهران بزرگ، امروز در ساختمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی بزرگترین تشکل صنفی کشور است و یک سری اهداف و وظایفی به عهده دارد.

به گزارش شفاآنلاین: علویان گفت: در حال حاضر شرایط سختی را به دلیل کرونا در پیش رو داریم و کادر درمان تلاش‌های گسترده و چشمگیری داشته اند. ما به عنوان سازمان نظام پزشکی پیامی به وزارت بهداشت داریم و آن این است که ما در یک کشتی سوار شده ایم و همگی باید دست به دست هم بدهیم تا اوضاع را به سلامت پشت سر بگذاریم.

او گفت: ما در ستاد کرونا حضور نداریم و اعلام آمادگی میکنیم که در این ستاد حضور پیدا کنیم و می‌توانیم ضمن اطلاع پیدا کردن از شرایط، از تجارب و نظرات کارشناسی خود در زمینه پیشبرد بهتر شرایط استفاده کنیم. پیام دوم ما حفظ و حراست از جامعه پزشکی است. ما باید با خدمات صادقانه و رفتار خوب، صداقت خود را اثبات کنیم و دیدیم که کادر درمان با وجود بی مهری‌هایی که در حقشان اعمال شد، صادقانه ایستادند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

رییس نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: از همه بخش‌های حاکمیتی، تقاضا داریم قدر کادر درمان که سرمایه عظیم ملی هستند را بدانند. این سرمایه با جان و خون به دست آمده است و کرامت پزشکی باید ارتقا پیدا کند و یکی از مهمترین راه‌های ایجاد اعتماد مردم، ارتباط نزدیک با جامعه است.

او گفت: به زودی حوزه‌های هنری و کلوپ‌های ورزشی را فعال خواهیم کردیم و از افرادی که جایگاه هنری و اجتماعی مناسبی دارند در راستای پیشبرد اهداف سلامت استفاده خواهیم کرد. ما به شفافیت معتقدیم و به اتاق شیشه‌ای برای ادامه فعالیت هایمان اعتقاد داریم و هیچ نکته محرمانه‌ای بین پرسنل‌مان نداریم و همه خدمات‌ باید دیده شود، زیرا ما منتخب جامعه پزشکی کشور هستیم.

او گفت: چالش‌هایی مثل مالیات و شهرداری‌ها نیز مورد بررسی و حل و فصل قرار خواهد گرفت. ما بر اساس قانون نظام پزشکی خود را مکلف به حفظ حقوق بیمار میدانیم و با مشارکت ngo‌ها خدمات خوبی را به مردم ارائه خواهیم داد.

علویان گفت: ما معتقدیم رسانه باید به چالش‌ها بپردازد و ما نیز ارتباط مستقیم و شفاف با ان‌ها خواهیم داشت. اگر شکایتی از رسانه از سوی نظام پزشکی وجود داشته از این لحظه باطل خواهد شد و ما تعامل مستقیم با رسانه‌ها خواهیم داشت.

او بیان کرد: ما ظرفیت‌های پزشکی خارج کشور داریم که باید با ان‌ها ارتباط برقرار  و از تجارب این دسته از هموطنانمان استفاده کنیم. برای پیشبرد اهدافمان نگاه گسترده‌ای به روابط قومی و بین المللی داریم.

او گفت: در حوزه وزارت بهداشت در راستای اجرایی شدن گایدلاین‌ها و حوزه آموزش و دستورالعمل‌ها برنامه ریزی‌هایی داریم. در ارتباط با قوانین و مقررات در حال رایزنی برای یک ارتباط سهل الوصول با مجلس شورای اسلامی هستیم.

علویان در مورد اجرایی شدن دستورالعمل‌ها اظهار کرد: اگر مشارکت کافی با حوزه‌های مربوطه داشته باشیم میتوانیم آیین نامه‌های مربوطه را به خوبی منتقل کنیم.

او گفت: برای بسترسازی در لواسان زمین نخواهیم خرید و به دنبال تجمل و لوکس گرایی نیستیم و هدف اصلی ما حمایت از پزشکان جوان است.

رییس نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: تهران برای افرادی که بخواهند دخالت‌های غیرمجاز در امور پزشکی تحت هر عنوانی انجام دهند، اصلا امن نیست و ما چشممان را روی این موارد نخواهیم بست. ما باید به تمام پرونده‌های مداخلات غیرپزشکی خاتمه بدهیم و سلامت جامعه را ارتقا دهیم. اگر جایی نقض حقوق بیمار و یا خلاف‌های پزشکی تحت هر عنوانی صورت بگیرد قطعا برخورد قاطعی خواهیم داشت.    
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: