کد خبر: ۲۸۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 09
در حال حاضر ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند که حدود ۶ میلیون نفر از مردم کشور را شامل می شود
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت گفت: استفاده از انسولین آنالوگ سبب ارتقای کیفیت زندگی بیماران و علاقه مندی آنها به درمان خواهد شد.
 به گزارش شفاآنلاین:علیرضا مهدوی رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت  با اشاره به آخرین وضعیت بیماران دیابتی در کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی  بیماران دیابتی باید در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت انسولین مورد نیاز خود ثبت نام کنند و بر اساس همین لیست به این بیماران انسولین در داروخانه های منتخب داده می شود‌.

او ادامه داد: مطالعات نشان می دهد که افراد دیابتی اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند دچار نوع شدید این عارضه به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن شان خواهند شد‌. بیماران دیابتی بیشتر از سایر افراد باید نکات بهداشتی را مانند عدم تردد در محیط های شلوغ و زدن ماسک را به طور جدی رعایت کنند.

رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور افراد دیابتی باید بیشتر از گذشته قند خون خود را کنترل کنند تا مشکلی برای آن ها ایجاد نشود.

مهدوی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند که حدود ۶ میلیون نفر از مردم کشور را شامل می شود و از این میان ۱۰ درصد بیماران دیابتی مبتلا به نوع یک این بیماری هستند.

او با اشاره به اینکه انسولین کلاسیک تزریق اش نسبت به آنالوگ سخت تر است، گفت: در انسولین آنالوگ خطر افت قند خون کمتر است و استفاده از این نوع انسولین، با کیفیت زندگی بیمار ارتباط پیدا می کند. بیماران هنگام استفاده از انسولین آنالوگ به دلیل راحتی تزریق و دیگر مسائل پایبندی شان به درمان بیشتر خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: