کد خبر: ۲۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 22
شفا آنلاين- اضطراب، نگرانی و خجالت و نداشتن اعتماد به نفس برای ملاقات افراد جدید احساسات اجتناب ناپذیری هستند که اغلب افراد را بویژه در موقعیت‌های جدید درگیر می‌کند.
به گزارش شفا آنلاين،گفته می‌شود بیش از 40 میلیون امریکایی از اختلال اضطراب رنج می‌برند که بیش از 18 درصد از آن را جمعیت بزرگسال تشکیل می‌دهد. به همین خاطر محققان اخیراً به برخی نتایج شگفت انگیز مبنی بر این‌که چه چیزی باعث اضطراب می‌شود، دست یافته‌اند.

پیش از این بحث‌های زیادی درباره نحوه تربیت و اضطراب و نگرانی وجود داشت اگرچه هر کسی با واکنش طبیعی به استرس و اضطراب به دنیا آمده است اما مانند هر مکانیسم دیگر این مسأله نیز معایب خاص خود را دارد اگر در بخشی از حرکت این مکانیسم اختلالی صورت بگیرد کل سیستم از کنترل خارج خواهد شد.

در دوره ماقبل تاریخ بشر برای محافظت از خود به سطح بالایی از آگاهی نیاز داشت و مجبور بود برای در امان ماندن از خطر احتیاط کند اما در دوران مدرن این مکانیسم بقا همان نوع محافظتی است که منجربه ایجاد اضطراب و نگرانی بدون هیچ دلیل خاصی می‌شود.

محققان نیوانگلند معتقدند این نوع احساسات تقصیر انسان‌ها نیست بلکه علت اضطراب به‌خاطر کمبود گابا و ترکیبات سروتونینی در بدن است. گابا و سروتونین اضطراب و استرس طبیعی بدن را از بین می‌برند.

این تحقیق جدید می‌گوید تغییر در میزان مواد شیمیایی بدن به معنی نیاز بدن به داروی اعتیاد آور نیست. افراد می‌توانند با روش‌های ساده و بدون نیاز به جلسات درمانی استرس و نگرانی را از خود دور کنند.

پس از 18 ماه تحقیق محققان در آزمایشگاه «اف دی ای » در نیویورک به امن‌ترین و قوی‌ترین گیاهان با ترکیبات طبیعی برای مبارزه با اضطراب دست یافتند.

این ترکیبات طبیعی که به نام (ای تو ایکس) نامیده می‌شوند در سه گیاه طبیعی یافته شده است که به دفاع طبیعی بدن در برابر اضطراب کمک می‌کند. « ال تائنین »، آشواگاندا (جنسینگ هندی)و گیاه گل ساعتی به عنوان گیاهان بالینی باعث افزایش سطح گابا و سروتونین در بدن انسان می‌شوند و بدین ترتیب با از بین بردن نگرانی احساس آرامش بخشی را به فرد القا می‌کنند در طول زمان « ای تو ایکس » کمک می‌کند بدن با آرامش در برابر اضطراب عکس العمل داشته باشد. به عبارتی این سه گیاه تولید سروتونین و گابا را تحریک کرده و با از بین بردن نگرانی احساس آرامش بخشی را به فرد می‌دهند.

ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: