کد خبر: ۲۸۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 01
درمانی که برای این بیماری در بازار وجود دارد، اما کمیاب است، یک داروی تزریقی بوده که روی زخم ایجاد شده تزریق می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: داروی ضد سرطان ایرانی بسیار تکنولوژی بالایی دارد و نمونه خارجی این دارو توسط یک شرکت آمریکایی تولید می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین:پور احدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان  اظهار کرد: شرکت دانش بنیان ما، کار خود را با دارو‌های ضد سرطان در سال ۸۸ آغاز کرده است. در کل دنیا این داروی ضد سرطان را فقط یک شرکت آمریکایی تولید و در کشور‌های مختلف با نام‌های متنوع ارزه می‌کند. دومین شرکت تولید کننده دارو‌های ضد سرطان یک شرکت دانش بنیان ایرانی است.

او افزود: این داروی ضد سرطان بسیار تکنولوژی بالایی دارد و نمونه خارجی این دارو که یک شرکت آمریکایی تولید می‌کند، یک دوز آن به قیمت بیش از ۸ میلیون تومان به کشور وارد می‌شود. بیمار در هر باری که این دارو را مصرف می‌کند حداقل باید ۴ دوز را دریافت کند که با احتساب آنکه بیمه هم به آن تعلق نمی‌گیرد، قیمت کل این دارو برای مصرف کننده ایرانی به بیش از ۳۲ میلیون تومان آب می‌خورد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به داروی ضد سرطان ایرانی، گفت: داروی ضد سرطان این شرکت دانش بنیان در حال حاضر در بازار‌های کشور با قیمت ۱ میلیون تومان که بیمه نیز ۹۰ درصد این دارو را تقبل می‌کند. باتوجه به اینکه ۹۰ درصد داروی ضد سرطان داخلی تحت پوشش بیمه بوده، بیمار باید با پرداخت تنها ۴۰۰ هزار تومان می‌تواند این دارو را با ۴ دوز تهیه کند.

او بیان کرد: با بکار بردن تکنولوژی نانو در دارو‌های ضد سرطان مزیت‌هایی دراین دارو به وجود آمده است مانند مسمومیت کم، اثر بخشی بالا و از همه مهم‌تر دوز کمتری مصرف می‌شود. این دارو بابت صادرات خوبی که داشته توانسته از خروج ارز ۷ میلیون دلار جلوگیری کند و نیاز تمام کشور را تامین کرده است.

پوراحدی با اشاره به اینکه داروی دیگر این شرکت دانش بنیان که برای بیماری سالک است، بیان کرد: این دارو که برای بیماران سالک بوده به صورت موضعی استفاده می‌شود که این بیماری یک ضایعه پوستی بوده که با گزیدن پشه به وجود می‌آید و با گزیدن این حشره زخم بسیار وخیمی روی پوست ایجاد می‌شود. درمانی که برای این بیماری در بازار وجود دارد، اما کمیاب است، یک داروی تزریقی بوده که روی زخم ایجاد شده تزریق می‌شود.

او ادامه داد: داروی تولید شده بیماری سالک برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت دانش بنیان ایرانی شناخته شده است. این داروی شفا بخش برای بیماری سالک  در بازار ایران در حال ارزه است.
برچسب ها: ایران ، شرکت ، دارو ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: