کد خبر: ۲۸۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 27
نوری:
ابراهیم نوری گوشکی گفت: نباید ردپایی از رانت خواران و سودجویان مافیایی در نظام بهداشتی کشور باقی بماند.

شفاآنلاین>سلامت>متخصص پزشکی خانواده علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نباید ردپایی از رانت خواران و سودجویان مافیایی در نظام بهداشتی کشور باقی بماند. 

به گزارش شفاآنلاین:ابراهیم نوری گوشکی، متخصص پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره انتصاب معاون بهداشتی از جنس بهداشت به جهت اهمیت توجه پیشگیری به درمان اظهار کرد:  سکاندار معاونت ‌بهداشت بایستی متخصص در امور بهداشتی، توانمند علمی و‌ اجرایی، پاکدست و با تفکر غالب پیشگیری مقدم بر درمان فراتر از یک شعار باشد و رسالت منصبش، تامین، حفظ و ارتقاء سلامتی آحاد جامعه باشد. معاون بهداشتی در وزارت بهداشت دولت سیزدهم، باید طلایه دار سیاست اجرای کامل نظام ارجاع مغفول مانده از برنامه ها و قوانین توسعه کشور در این بحبوحه نفس گیر پاندمی کرونا باشد.

متخصص پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: باید بین آنچه او و همراهان او میخواهند با آنچه تحت فشارهای سیاسی متعدد و سهم خواهی برخی زیاده خواهان هست به شیر بی یال و دم تبدیل شده و و سلامت مردم را بر همه چیز ارجح تر بداند. معاون بهداشت بایستی کاملا عملیاتی، به موقع و‌ بجا عمل کند، منابع اعتباری حوزه بهداشت را به خوبی بشناسد، گلوگاه ها را ردیابی کند و در توزیع اعتبارات بدون تعارض منافع و قومیت و نژاد و... عمل کند. دست فرصت طلبان را از سر چشمه های باریک اعتبارات بهداشتی کوتاه کند و فرآیندهای مالی را به خوبی بشناسد. در مسیر قانونی حرکت کند و از توزیع متمرکز اعتبارات که زمینه رانت و فساد را فراهم می نماید، جلوگیری کند. ردپایی از رانت خواران و سودجویان مافیایی را در نظام بهداشتی کشور خصوصا در حوزه ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور باقی نگذارد.

نوری ادامه داد: بر اینکه انتخاب معاون بهداشتی در یک نظام شایسته سالاری آنقدر در این وزارتخانه اهمیت دارد که بایستی مردم این مرز ‌و بوم، تندرستی و شادابی خود و فرزندانشان را وامدار بذل سخاوتمندانه سالهای خدمات او بدانند. جامعه متخصصین پزشکی خانواده، نگران انتصاب معاون بهداشتی در وزارت بهداشت است که از جنس تخصصی برنامه های بهداشت و پزشکی خانواده نباشد و آخرین تجربه اش صرفا طبابت درمانی بوده است و تجربه فعالیت های اجرایی و بهداشتی اش اندازه انتصاباتی باشد که به لطف و عنایت وابستگی های سیاسی بدان رسیده باشد.

متخصص پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: ما نگران ادامه فعالیت مدیران ارشد و‌ میانی ناکارآمد فعلی در بدنه مدیریتی وزارتخانه و دانشگاههای علوم پزشکی کشور هستیم. به شدت نگران انتصاب مدیرانی در زیر مجموعه معاونت بهداشت وزارتخانه و دانشگاههای علوم‌پزشکی کشور هستیم که مدتها پشت میز نشین بوده است و از صف مراکز بهداشت دور مانده اند و سالهای متمادی است که نظام سلامت را بدهکار خود می دانند، نیازهای سلامت جامعه را درک نکرده و میخواهند با شعار، بی برنامه گی های قبلی را دنبال کنند.

نوری اظهار کرد: ما نگران آینده شغلی نیروی انسانی شاغل بخش بهداشت در دولت سیزدهم هستیم. نیروی انسانی که با تورم اقتصادی فعلی، با نبود امنیت شغلی، معوقات طولانی مدت پرداختی از سال‌های قبل را به دوش می کشد. نیروی انسانی که در محروم‌ترین نقاط محروم این کشور در روزهای سخت و‌ نفس گير پاندمی کرونا در مراکز بهداشتی درمانی کشور در خط مقدم، جان بر کف، مشغول انجام وظیفه بوده است. نیرویی که صبرش به سر آمده است و از تصمیم ها و‌اتاق های فکری انفرادی در مورد آینده شغلی اش پشت درهای بسته توسط عده معدودی از مدیران، به ستوه آمده‌است.

متخصص پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: وزیر محترم بهداشت دولت سیزدهم، خواهشمندیم تولیت بهداشت را به یک متخصص آشنا و درد کشیده به حوزه بهداشت و فارغ از نگاه بالا به پایین بسپارید! از متخصصین علمی، اجرایی و مردمی با سوابق قابل قبول در امور بهداشتی انتخاب کنید. لطفا دید وابستگی سیاسی را بردارید و به دنبال یک مدیر مقتدر وامدار به نظام سلامت، آشنا به برنامه های پزشکی خانواده و نظام ارجاع، بهداشت و سلامت مردم سرزمینمان باشید.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: