کد خبر: ۲۸۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 26
از مشکلات صنعت داروسازی کشورمان که گرفتار نقدینگی و تحریم و کاهش سرمایه گذاری شده تا بحث دانشکده‌های داروسازی و ابهام در اشتغال نسل جدید.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان ایران، به مناسبت روز داروساز، به تشریح وضعیت داروسازی کشور پرداخت.
به گزارش شفاآنلاین:جلیل سعیدلو، در یادداشتی به مناسبت روز داروساز، عنوان داشت: زادروز حکیم نام آور ایرانی، محمد زکریای رازی، بهانه‌ای است ارزشمند و مناسب، تا همه داروسازان کشورمان، در هر گرایش و زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، با گرامیداشت این روز، بر جنبه‌های مختلف مسئولیت‌های خود تمرکز و توجه کنند و با بازبینی مختصات این دنیای پرشتاب و پر نوسان که به واسطه شیوع کرونا، سخت و دشوار تر از پیش شده، نقش و جایگاه خود را تقویت کنند.

هرچند که پنجم شهریور، مناسبتی است که باید به یکدیگر تبریک بگوییم و بر افتخارات خود ببالیم و غرور ملی و خانوادگی خود را تشدید کنیم ولی واقعیت دردناک این است که یک سال گذشته، روزگاری سخت، پر استرس و پرتکانه ای برای مردم ایران و جامعه داروسازی کشور بود. به طوری که حجم مقولات تأسف بار آنقدر زیاد است که در این ایام به جای طرح مباحث و شواهد امیدبخش و روحیه آفرین، مجبور هستیم از مشکلات داروسازان و چالش‌هایی که برای بقای نقش ایشان پیش روی این قشر تحصیل کرده قرار دارد، صحبت کنیم.

مردم به اشکال مختلف و گاه تا مرز مبارزه برای زنده ماندن، با ویروس نوپدید کویید ۱۹ دست و پنجه نرم کردند و در این میان، داروسازان به دلیل تعهدی که برعهده دارند، دشواری‌های بیشتر و عمیق‌تری را تحمل کردند.

علاوه بر بحث همه گیری کووید ۱۹، خصوصاً پیک پنجم آن که واقعاً صحنه‌های آزار دهنده‌ای را پیش روی چشمان همه ما قرار داد، متأسفانه در یک سال گذشته شاهد ظهور مشکلات و گرفتاری‌ها به صورت متوالی بر بدنه جامعه داروسازان کشور بودیم که گاه شائبه عمدی بودن آنها را به منظور تضعیف ستون‌های سلامت جامعه تقویت می‌کند.

از بحث آئین نامه جدید داروسازی که هم در نحوه تنظیم و ابلاغ آن ایرادات زیادی هست و هم در محتوای آن، تا بحث داروخانه‌های منتخب.

از بحث نسخه الکترونیک که گرفتاری‌های زیادی را برای داروخانه‌ها ایجاد کرد تا بحث فروش آنلاین اقلام دارویی.
از مشکلات صنعت داروسازی کشورمان که گرفتار نقدینگی و تحریم و کاهش سرمایه گذاری شده تا بحث دانشکده‌های داروسازی و ابهام در اشتغال نسل جدید. و ده‌ها مشکل و معضل دیگری که زنجیره نظام دارویی کشورمان را مورد هجمه قرار داده است.

به هرحال همکاران ما در این سال، با بردباری حداکثری و در شرایطی که هیچ کسی نتوانست آنچنان که شایسته است نقش سرنوشت ساز داروسازان در نظام سلامت را تشریح و تبیین کند، متحمل نامهربانی‌ها و نا نجیبی ها شدند و جا دارد همین جا به شخصه از جانفشانی و فداکاری‌های این عزیزان قدردانی کنم و روز داروساز را حضور همه اهالی داروسازی کشور تبریک عرض کرده و آرزوی روزهایی بهتر همراه با وحدت و انسجام بیشتر میان همه گروه‌های داروسازی، داشته باشم.
برچسب ها: سال ، سخت ، داروسازان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: