کد خبر: ۲۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 22
شفاآنلاین- وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی متناقض ضمن اعلام آمادگی برای اعطای کمک به اصطلاح بشردوستانه چند میلیون دلاری به آسیب دیدگان غزه در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی، از تجاوزهای این رژیم به نوار غزه دفاع و آن را «مشروع» توصیف کرد.
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، ˈجان کریˈ که به منظور رایزنی درباره آتش بس در غزه به مصر سفر کرده است، روز گذشته (دوشنبه) ضمن اعلام حمایت از اقدامات وحشیانه متحد خود علیه مردم بی دفاع غزه، درباره تبعات این حملات برای زنان، کودکان و غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

وی هم زمان با نشستی که با ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل متحد در قاهره داشت، در جمع خبرنگاران، حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان ساکن غزه را ˈدفاع از خودˈ نامید و در عین حال مدعی شد که عمیقا نگران تبعات حمله های این رژیم است که وی آنها را ˈبه جاˈ و ˈمشروعˈ خواند.

وی در ادامه تناقض گویی هایش گفت که آمریکا 47 میلون دلار از درخواست کمک اضطراری 60 میلیون دلاری دفتر سازمان ملل برای کمک به آوارگان فلسطینی را تامین خواهد کرد.

این نهاد بین المللی اعلام کرده است که شمار فلسطینیان پناهجو در اردوگاه های غزه به بیش از یک صد هزار نفر رسیده و در قیاس با درگیری های سال 2009میلادی در غزه، بیش از دوبرابر شده است.

بان و کری در نشست روز گذشته با نادیده گرفتن فجایع و اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه، از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موکدا خواستند با آتش بس پیشنهادی مصر موافقت کند.

کری مدعی شد که اکنون تنها حماس می تواند با تصمیم به پذیرش آتش بس، جان غیرنظامیان بی دفاع را در مقابل خشونت ها نجات دهد.

این در حالی است که حماس پذیرش آتش بس با رژیم صهیونیستی را به خاتمه حصر غزه و آزادی اسرای فلسطینی مشروط کرده است.

نوار غزه از سال 2007 تا کنون در محاصره رژیم صهیونیستی و مصر قرار دارد.

ˈسامح شکریˈ وزیر خارجه مصر در نشستی مطبوعاتی مشترک با دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که قاهره با مطالبات و شرط های حماس در زمینه تغییر مفاد طرح آتش بس پیشنهادی موافقت نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی از دو هفته قبل نوار غزه را آماج حملات هوایی و زمینی خود قرار داده است. طبق آخرین آمار رسمی، شمار شهدای فلسطینی در نتیجه این تجاوزها به 583 نفر و شمار زخمی ها به بیش از سه هزار و 640 نفر رسیده است که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: