کد خبر: ۲۸۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 24
اولین توصیه ابن سینا نترسیدن از ویروس است که به عنوان اولین قدم مؤثر در افزایش قدرت دفاعی بدن است

شفاآنلاین>سلامت> در روز نخست ماه شهریوردر یادآوری از پورسینا بزرگمرد دانش پزشکی در ایران و جهان بایسته است که درباره نقش پورسینا در بیماری های واگیر دار علمی تر گفتگو نمود.

در يك گزارش آمده است :"راه‌های پیشگیرانه‌ای که ابوعلی سینا در این فیلم برای طاعون ارائه می‌دهد برپرهیزاز تجمعات تاکید دارد؛ چراکه معتقد است ویروس ازطریق هوامنتقل می‌شود و تاکید می‌کند: بازارها و مساجد باید موقتا بسته شوند. همه در خانه نماز فرادی بخوانند. باید پول‌ها با سرکه ضدعفونی شود و هر کسی مسئول مراقبت از خود است و باید بینی خود را با پنبه آغشته به سرکه استریل کند و باید گیاه درمنه را در دهانش بجود.

اولین توصیه این سینا نترسیدن از ویروس است که به عنوان اولین قدم مؤثر در افزایش قدرت دفاعی بدن است." !

در همين راستا يادآور مي شوم نخست آنکه در کتاب قانون پورسینا از ویروس یاد نشده. دیگر آنکه عامل طاعون ویروس در هوا نبوده و وسیله موش های آلوده گسترشی همه گیر پیدا نموده بوده. دراینستاگرام (مرجع در پائین این نوشته خواهد آمد)بکوشش سرور امیر بناء زاده آمده است :"...با هجوم موشها به شهر همدان که موجب شیوع بیماری طاعون در این شهر شده بود ،پزشک حاذق ، پورسینا به مردم دستور داد برای مقابله با موش ها،از مار استفاده کنند و بعدها نیز به پاس این کار در سرراه مارها جام شرابی از انگور سیاه نهادند تا از آن بنوشند،زیرا زهر مار را بیشتر میکند . ..."

که در فیلم ساخته روس ها نیز که به آن اشاره شده نیز داستان موش در گسترش طاعون آمده است. در هیچ نوشته ای نیامده که طاعون از راه هوا منتشر میشده !  و یکی از کارهای بزرگی که به پورسینا نسبت داده میشود آنست که با کشف آنکه موش ها را وسیله ماراز بین ببرد توانست طاعون را درایران بویژه در شهر همدان و اصفهان از بین ببرد ومردم از بلای طاعون در امان بمانند . بی شک دستورهای بهداشتی پورسینا مانند شستشوی دستان آلوده و دوری از گردهم آئی با بیماران نیز در همین روند کارسازبوده است و نه با پیشگیری از هوای آلوده به ویروس !      

آدرس اینستاگرام دیاد شده را درزیربخوانید.: https://www.instagram. com/p/B_LJDpan4mW/?igshid=bghcp0o57zou یادآوری شده که در کتاب قانون پورسینا نیز میتوان از نقش موش های آلوده در طاعون بیشتر خواند.دكتر بهروز برومند-فوق تخصص نفرولوژي
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا سعیدی فیروزابادی
|
United States
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
با تشکر از روشنگری سرور گرامی جناب آقای دکتر برومند. بی شک روشنگری و مبارزه با خرافات و اطلاعات غلط بویژه در زمینه بزرگان، فرهنگ و تاریخ ایران زمین به استحکام هویت ملی بویژه در نزد جوانان کمک شایانی خواهد کرد. امروزه پدیده جهانی شدن باعث گردیده که جوانان با الگو های متعددی مواجهه شوند. ارایه الگوی ملی بر اساس تاریخ و هویت ایرانی ، نسل جوان را در پیمودن راه تاریخی این دیار کهن بسیار یاری خواهد داد.
پاینده ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: