کد خبر: ۲۸۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 23
رئیس نظام پزشکی تهران:
سید موید علویان اظهار کرد: ما مدیون نظام آزمایشگاهی در کشور هستیم و در این بحران کرونایی خدمات درخشانی به مراجعه کنندگان ارائه دادیم.
شفاآنلاین>سلامت>علویان گفت: متاسفانه امروزه تعارض منافع و اختلالات صنفی در ارائه خدمات درخشان به مردم سایه انداخته است.

به گزارش شفاآنلاین: سید موید علویان رئیس نظام پزشکی تهران در افتتاحیه اولین کنگره مجازی و هجدهمین کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی اظهار کرد: ما مدیون نظام آزمایشگاهی در کشور هستیم و در این بحران کرونایی خدمات درخشانی به مراجعه کنندگان ارائه دادیم.

او ادامه داد: همکاران پاتولوژیست، متخصصین و دکترهای علوم آزمایشگاهی و رشته‌های پزشکی، برای نظام سلامت کشور یک فرصت هستند که در منطقه به وجود این همه توانمندی و دانش در کشور ما غبطه می‌خورند.

علویان با اشاره به اینکه امروزه هدف اصلی بهبود کیفیت خدمات و دسترسی آسان به خدمات سلامت است، گفت: آزمایشگاه مرجع سلامت است، معاونت سلامت با کمک کارشناسان خبره و جوان و عاشق راه اندازی شد که امروزه متاسفانه از مسیر اصلی خود خارج شده و تعارض منافع و اختلافات صنفی بر آن سایه انداخته است.

او‌ افزود: آزمایشگاه منبع داده‌های مهم برای پژوهش و سیاستگذاری که مورد غفلت واقع شده است. تشخیص به هنگام، فوری و دقیق؛ مد نظر آزمایشگاه‌های پاتولوژی است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های علمی و تخصصی کشور  استفاده بهینه کرد.

علویان بیان کرد: شبکه آزمایشگاهی ما نیازمند بازنگری مجدد است، زیرا ما نیازمند تشخیص دقیق و سریع برای بیماری کرونا هستیم. آزمایشگاه‌های مرجع نتوانسته استاندارد‌ها را  به درستی اجرا کنند.

 رئیس سازمان نظام پزشکی تهران عنوان کرد: یکی از وظایف مهم جامعه پزشکی حفظ و ارتقای سلامتی پزشکان است و سازمان نظام پزشکی به دنبال ایجاد شرایط و امکاناتی برای ارائه خدمات بهتر به مردم و مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

او ادامه داد: نظام پزشکی به دنبال حل مسائل و مشکلات جامعه پزشکی است تا خدمات مناسب به عموم مردم و به ویژه بیماران کرونایی در چنین شرایطی ارائه شود.

علویان افزود: با همکاری و هم‌فکری خوب می توانیم مشکلات و‌ نواقص احتمالی را برطرف کنیم. پزشک همیشه به دنبال بازگشت سلامتی بیمار خود است و از اینکه مراجعه کننده سلامتی خود را به دست آورده بسیار خشنود خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران افزود: آرزو کادر درمان، سلامتی مردم و جامعه است و هدف والای هر پزشک زدودن غم ها و درمان بیماری مراجعه کنندگان است.

او گفت: با رعایت دستورالعمل‌ها و همکاری بیشتر مردم با جامعه پزشکی ، می توان به خوبی بر بیماری کرونا غلبه کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: