کد خبر: ۲۸۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 14
حمیدرضا عزیزی گفت: امیدواریم با استقرار دولت جدید و جذب نیروهای جدید؛ شاهد رفع خلاء کمبود نیرو انسانی در نظام سلامت باشیم تا مردم ما شاهد افزایش خدمات کمی و کیفی به بهترین نحو ممکن باشند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری کشور گفت: با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم و این روند به نظام سلامت آسیب می‌زند.

به گزارش شفاآنلاین:حمیدرضا عزیزی، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری کشوراظهار کرد: بزرگترین دستاوردی که ما در ماه‌های گذشته داشتیم، تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که می‌توان گفت یک تحول بزرگ در تاریخ پرستاری ایران است نه از بُعد مادی بلکه از نظر هویت حرفه‌ای و استقلالی پرستاران که سالهاست ما به دنبال آن هستیم. امیدواریم با استقرار دولت جدید این اتفاق رخ بدهد و پرستاران ما این اتفاق مهم را در عمل نیز مشاهده کنند.

عزیزی افزود: در حال حاضر ما مشکلاتی نیز در عرصه پرستاری داریم. متاسفانه ما بیش از ۱۱۵ هزار پرستار مبتلا به کرونا داریم، از این تعداد بیش از ۱۲۵ شهید خدمت داریم. خوشبختانه با واکسیناسیونی که انجام شد، میزان ابتلا و فوتی‌های ما کاهش یافت اما آمارهای کلی کشور نگران کننده است. 

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری ادامه داد: اگرچه وزارت بهداشت سال گذشته طبق وعده‌ای که داد، آزمون استخدامی برگزار کرد و سهم قابل توجهی را به صورت تئوریک برای پرستاری در نظر گرفت اما متاسفانه طبق آمارهای میدانی ما هنوز هیچ کدام از شرکت کنندگان این آزمون جذب نشده اند.

او گفت: از سوی دیگر با افزایش بی رویه آمار مبتلایان در پیک پنجم مواجه هستیم. در حال حاضر در مراکز فوق تخصصی ما در استان تهران مواردی داریم که یک پرستار در آن واحد به ۱۵ بیمار خدمت می دهد، این یک فاجعه است و با تمام استانداردهای جهانی فاصله و تناقض دارد. در بعضی از استان ها شرایط از این هم وخیم تر است و با کمبود خیلی شدید نیرو مواجه هستیم.

عزیزی تصریح کرد: با توجه به قسم حرفه ای پرستاران و عهدی که با خدای خود بسته اند، تاکنون میدان را خالی نکرده اند و برای مردم کم نگذاشته اند، این در حالی است که مسئولان ذی‌ربط صرفاً با ادعا و سروصدا اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کردند اما هیچ نیروی کمکی، وارد چرخه کار نشد، این مسئله بسیار تأسف آور است زیرا علاوه بر اینکه آسیب شدیدی به مدافعان سلامت به خصوص پرستاران وارد می شود، ضرر بزرگی به مردم و نظام سلامت وارد می‌کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: با توجه به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم ها و ایجاد تجمع هایی که در ذات مردم ایران است، خواهش من از مردم این است که مردم تا حد امکان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و مراقب سلامتی خود و عزیزانشان باشند و این سویه جدید را جدی بگیرند و به قدرت سرایت جهش دلتا توجه زیادی داشته باشند.

عزیزی گفت: امیدواریم با استقرار دولت جدید و جذب نیروهای جدید؛ شاهد رفع خلاء کمبود نیرو انسانی در نظام سلامت باشیم تا مردم ما شاهد افزایش خدمات کمی و کیفی به بهترین نحو ممکن باشند زیرا مردم ما شایسته بهترین ها هستند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: