کد خبر: ۲۸۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 14
در یک مطالعه بر روی ۵۲۳ نوجوان در ایسلند، مشخص شد دختران تاثیرات منفی بیشتری در دوران همه گیری کووید-۱۹ بر رفاه و رفتار نسبت به پسران تجربه و سطح بالایی از علائم افسردگی را گزارش کرده‌اند.
شفاآنلاین>سلامت>متخصصان دانشگاه ریکیاویک ایسلند تاثیرات منفی همه گیری کرونا را بر جوانان بررسی کرده و به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

به گزارش شفاآنلاین:در یک مطالعه بر روی ۵۲۳ نوجوان در ایسلند، مشخص شد دختران تاثیرات منفی بیشتری در  دوران همه گیری کووید-۱۹ بر رفاه و رفتار نسبت به پسران تجربه و سطح بالایی از علائم افسردگی را گزارش کرده‌اند. 

در مطالعه JCPP Advances، علائم افسردگی بیشتر با افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی منفعل و کاهش ارتباط با اعضای خانواده از طریق تلفن یا رسانه‌های اجتماعی در بین دختران و کاهش خواب و افزایش بازی‌های آنلاین در پسران مرتبط بود.

مشارکت کنندگان در سلامت روانی ضعیف شامل نگرانی در مورد افراد دیگر مبتلا به کووید-۱۹، تغییر در روال روزانه و مدرسه و عدم ملاقات حضوری با دوستان بودند.

ثورهیلدر هالدورسدوتیر، نویسنده ارشد این مطالعه و دکترای روانشناسی بالینی و استادیار دانشگاه ریکیاویک در این زمینه می‌گوید: یافته‌ها نشان می‌دهد که ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، معلمان و سایر متخصصان باید علائم افسردگی و بهزیستی دختران را در دوران کووید-۱۹ و به ویژه پس از آن کنترل کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: