کد خبر: ۲۸۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 09
دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ تاکیدکرد؛
عاطفه عابدینی بر لزوم تشکیل کمیته های تنفسی در مراکزی که این کمیته ها را ندارند، تاکید کرد.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، بر لزوم تشکیل کمیته های تنفسی در مراکزی که این کمیته ها را ندارند، تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین:عاطفه عابدینی در خصوص جلسه امروز کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ که با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، عنوان کرد: در جلسه امروز از اساتیدی که از ابتدای راه و اسفند ۹۸ در تدوین دستورالعمل‌ها و دستورات درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی همراه کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ بودند و زحمات فراوانی را متحمل شدند، تشکر کردیم. همچنین گزارشی از روند مجموع اقدامات کمیته که در سال ۱۴۰۰ متفاوت با سال گذشته بود، ارائه و برآیند کار بررسی شد.

وی ادامه داد: برآیند اقدامات و دستورالعمل‌های انجام شده، بازدید از استان‌هایی که در پیک بودند، مجموع اقدامات آموزشی که برای کادر درمان انجام شده بود، بررسی و ابعاد مختلف کووید ۱۹ از لحاظ سلامت جامعه، کمیته اپیدمیولوژی کمیته زنان، کودکان، افراد مسن و تداخلات دارویی معرفی شدند.

عابدینی افزود: با توجه به اینکه در جلسه امروز پزشکانی از رشته‌های مختلف آی سی یو، ریه و داروسازی حضور داشتند، در خصوص دستورالعمل‌ها، روش‌های درمانی، روش بستری موقت که در پیک چهارم انجام و اکنون هم ادامه دارد، نظرخواهی شد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ بیان کرد: همچنین فواید و چالش‌هایی که این طرح به همراه داشت بررسی شد، از همکاران استان فارس در جلسه حضور داشتند و درباره تعداد بیماران بستری سرپایی که از روش بستری موقت استفاده کرده و در مدیریت تخت بیمارستان‌ها کمک آنها بود، صحبت کردند.

وی افزود: روش‌هایی که کمیته علمی و معاونت درمان برای تشکیل تیم‌های تنفسی، کمیته‌های ترخیص جهت افزایش چرخش و ترخیص تخت‌ها برای بستری بیماران جدید استفاده کرده‌اند هم بررسی و گزارشی ارائه شد. کمیته علمی در راستای تشکیل کمیته‌های تنفسی در مراکزی که وجود ندارند، آموزش‌هایی ارائه و در راستای ایجاد آنها اقداماتی انجام خواهد داد. اقدامی که در پیک بیماری در سیستان و بلوچستان نمود پیدا کرد و خوشبختانه در حال حاضر تنها جایی از کشور است که به نظر می‌رسد شیوع بیماری سیر بهتری دارد و تعداد بیماران جدید بسیار کمتر شده و مدیریت می‌شود.

عابدینی تاکید کرد: مهم است که گفته شود دارویی برای بیماران سرپایی کرونا نداریم و درمان فقط علامتی است. مهم‌تر از درمان دارویی در بیماران سرپایی، آموزش است و البته اینکه بیمار بداند پیش از آنکه اوضاع وخیمی پیدا کند به مراکز درمانی مراجعه کند که در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شد و سعی خواهیم کرد خیلی سریع این مصوبات را رسانه‌ای کنیم.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: