کد خبر: ۲۸۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 09
حضور متراکم جمعیت، به خصوص در فضای سرپوشیده، حتی با ماسک و کمتر از ظرفیت، باعث ابتلای ده ها هزار و مرگ هزاران نفر در ادامه موج پنجم کرونا خواهد شد.

شفاآنلاین>سلامت> اپلیکیشن ماسک درخواستی را خطاب به مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و هیات‌های عزاداری محرم درخصوص برگزاری مراسم محرم در شرایط شیوع سهمگین پیک پنجم کرونا منتشر کرد.

به گزارش شفاآنلاین: اپلیکیشن ماسک با اشاره به وخامت اوضاع کرونایی کشور خطاب به مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و هیات‌های عزاداری محرم نوشت:

«در آستانه ماه محرم، کشور با وخیم‌ترین سونامی کرونا روبرو است.آمار فوت از ۵۰۰ نفر در روز فراتر رفته و این فقط افرادی هستند که بانتیجه تست مثبت جان می‌بازند. کرونای دلتا به مراتب از کرونای چین و انگلیس سرایت بیشتری دارد.

حضور متراکم جمعیت، به خصوص در فضای سرپوشیده، حتی با ماسک و کمتر از ظرفیت، باعث ابتلای ده ها هزار و مرگ هزاران نفر در ادامه موج پنجم کرونا خواهد شد.

به حرمت خون سیدالشهدا و به احترام شهدای سلامت، از شما درخواست می‌کنیم هیچ مراسمی را به هیچ عنوان در فضای مسقف برگزار نکنید.

ریزقطرات حاوی ویروس به تدریج در فضای هیات متراکم می‌شود و به انتقال بیماری می‌انجامد. 

در صورت برگزاری مراسم در فضای باز، حرکت و ازدحام جمعیت خطرناک است. لطفا از فاصله مناسب بین افراد و استفاده از ماسک اطمینان یابید.»

اپلیکیشن ماسک همچنین نموداری را منتشر کرده که روند بستری بیماران مبتلا به کرونا از ۳ ماه قبل تاکنون را در کشور نشان می‌دهد. این نمودار را می توانید به تفکیک استان‌ها در زیر ببینید.

هشدار اپلیکشن ماسک به هیات‌های عزاداری | روند بستری بیماران کرونا از ۹۰ روز قبل به تفکیک استان‌ها | همه نمودارها در حال صعود

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: