کد خبر: ۲۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفاآنلاین- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که مبلغ وام ازدواج برای زوجین تنها 60 میلیون ریال است، گفت: وام ازدواج، اکسیر حل مشکل ازدواج نیست و دولت باید مشکل اشتغال و مسکن جوانان را حل کند.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر ˈمحمود گلزاریˈ با بیان این مطلب گفت: مشکل ازدواج جوانان ما با این مبالغ کم قابل حل شدن نیست و تا زمانی حدود 40 درصد از جوانان که دارای تحصیلات لیسانس هستند از داشتن شغل محروم می باشند، امکان ازدواج وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که پیگیری رسانه ها سبب شد تا پرداخت وام ازدواج پس از عید فطر تسهیل شود، گفت: البته باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که با پرداخت وام ازدواج مشکل ازدواج جوانان کشور حل نمی شود.

معاون وزیر ورزش همچنین گفت: متاسفانه مانند داستان یارانه ها افرادی متمولی که این مبلغ برایشان پول تو جیبی است مراجعه کرده و وام ازدواج را دریافت می کنند.

گلزاری در ادامه افزود: وام ازدواج کمک باریکی برای ازدواج جوانان است، در حالی که موضوع اصلی که بیکاری جوانان است.

وی یکی از مشکلات دیگر را نا متناسب بودن رشته ها دانشگاهی با بازار کار دانست و افزود: این موضوع نیازمند توجه و بازنگری دولت است.

گلزاری با تاکید بر این که نداشتن مسکن نیز یکی دیگر از مشکلات جوانان در مسیر ازدواج است، گفت: این کمبودها باید از طریق مسوولان مربوطه پیگیری شود.

معاون وزیر ورزش در امور جوانان در تشریح مسوولیت معاونت جوانان وزارت ورزش گفت: ایجاد انگیزه برای ازدواج، انتخاب فرد مناسب، آموزش و مشاوره ها پس از ازدواج، کمک به تدوین قانونی روشن و مشخص برای طلاق، برگردان زوج ها طلاق گرفته در صورت صلاحیت، فرهنگ سازی برای ازدواج با افراد مطلقه و مدیریت زندگی افراد مطلقه از وظایف معاونت جوانان است.


ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: