کد خبر: ۲۸۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 08
هلال‌احمر در زمینه تولید و واردات دارو های کرونایی و سرطانی و بیماری های خاص کار های مهمی انجام داد و در سال ٩٩ و١۴٠٠ کنترل مرز های بین اللملی به هلال احمر واگذار شد.
شفاآنلاین>سلامت>کریم همتی گفت:یکی از مشکلات اخیر در کشور کمبود سرم است که با توجه به اعلام نیاز وزارت بهداشت نسبت به واردات سرم اقدام می‌کنیم.
به گزارش شفاآنلاین:کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاحیه مرکز واکسیناسیون عمومی کرونا در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران گفت: هلال احمر بنا بر وظیفه ذاتی خود امروز دو مرکز را برای واکسیناسیون افتتاح  کرد. این دو مرکز بخش اندکی از ظرفیت هلال احمر است که می تواند در اختیار وزارت بهداشت باشند.

او با بیان اینکه هلال احمر از ابتدای کرونا در کنار وزارت بهداشت بود و کنترل شهر ها، کارهای حمایتی و استفاده از ظرفیت بین المللی را هلال‌احمر انجام داده است، افزود:  مجمع خیرین در کنار جمعیت هلال احمر بودند و کمک های موثری به جمعیت هلال احمر داشته‌اند.

همتی افزود: هلال‌احمر در زمینه تولید و واردات دارو های کرونایی و سرطانی و بیماری های خاص کار های مهمی انجام داد و در سال ٩٩ و١۴٠٠ کنترل مرز های بین اللملی به هلال احمر واگذار شد.

همتی ادامه داد: در هر مرحله ای که از هلال احمر کمک خواسته شد ما در کنار دیگران بودیم و از ابتدای سال ٩٩ آمادگی واردات واکسن را اعلام کردیم اما در نهایت ١۴ فروردین با واردات واکسن هلال احمر موافقت شد و واردات آغاز شد.

 استان بوشهر
واکسیناسیون 300 نفر از رانندگان تاکسی توسط هلال‌احمر قم
او با اشاره به اینکه بخش های دولت و دفتر ریاست جمهوری حمایت های مستمری از ما  کردند تا بتوانیم محموله های واکسن را وارد کنیم، بیان کرد: واردات واکسن هلال احمر تاکنون بیش از ١۴ میلیون دز بوده شده است اما معضل اصلی ما در این راه تحریم های ظالمانه است.

همتی گفت: انتظار داریم با تزریق منابع مالی واردات واکسن بیشتری انجام شود و باری از دوش هموطنان برداشته شود همچنین در این مرکزی که امروز افتتاح شد می توان روزانه هزار نفر را واکسینه کرد.


او با اشاره به اینکه هلال احمر آمادگی دارد ١۶٠ مرکز واکسیناسیون موجود را تا ظرفیت ۵٠٠ مرکز ارتقا دهد، افزود: اعلام شد نزدیک ۵ و نیم دز واکسن داریم که تزریق نشده امروز هم یک‌میلیون دز وارد شده است و باید همگی آن ها تزریق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: با توجه به تصمیمات دیروز ستاد ملی کرونا در روزهای آینده و محموله های بیشتر واکسن وارد کشور می شود.

همتی گفت: یکی از مشکلات اخیر کمبود سرم است که و با توجه به اعلام نیاز وزارت بهداشت نسبت به واردات سرم اقدام می‌کنیم.

برچسب ها: واردات ، سرم ، کار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: