کد خبر: ۲۸۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 07
به گفته فعالان این صنعت، شرایط اخیر باعث ضرردهی تولید در این بخش شده و رغبت برای فعالیت در این بخش کاهش یافته است.
 شفاآنلاین>سلامت>متولیان صنعت تولید گوشت قرمز در ایران از کاهش مصرف سرانه گوشت و در عین حال افت کیفیت آن به دلیل خشکسالی در این کشور خبر داده‌اند.
به گزارش شفاآنلاین:منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام ایران، گفته است که «شرایط اقتصادی مردم و کرونا» باعث رکود بازار گوشت قرمز و کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت قرمز در ایران شده است.

او در گفت‌وگویی که روز جمعه، ۱۵ مرداد، در خبرگزاری ایلنا منتشر شده، میزان معمول مصرف سالانه گوشت قرمز در ایران را یک میلیون تن اعلام کرده و گفته «اکنون میزان مصرف به نصف یعنی ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته» است.

کلید محافظ جان هیوندای HYUNDAI-تکنوفاز
کلید محافظ جان هیوندای HYUNDAI-تکنوفاز

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
او همچنین از کمبود علوفه، خشکسالی و بحران تامین آب و مشکلات اقتصادی دامداران برای خریدن نهاده‌های دامی خبر داده و گفته است این موارد سبب شده‌اند که تولید گوشت قرمز «تبدیل به فعالیت اقتصادی زیان‌ده» شود.
از سوی دیگر، خشکسالی اخیر در مراتع ایران باعث کاهش علوفه و تهدید سلامت دام‌ها شده است؛ عده زیادی از دامداران می‌گویند توان خرید نهاده‌های دامی را ندارند.

او اضافه کرده که: "قصابان از افزایش تعداد جگر سوراخ شده دام‌ها و کاهش کیفیت گوشت آن‌ها در اثر گرسنگی و تشنگی خبر می‌دهند."

به گفته فعالان این صنعت، شرایط اخیر باعث ضرردهی تولید در این بخش شده و رغبت برای فعالیت در این بخش کاهش یافته است.

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود نرخ تورم سالانه در تیر ماه امسال (۱۴۰۰) برای خانوارهای ایرانی را ۴۴/۲ اعلام کرده است.

این نرخ برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۴۳/۷ درصد و ۴۷/۳ درصد است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر قیمت‌ها در یک سال منتهی به ماه مورد نظر(تیر ماه)، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.
برچسب ها: مصرف ، سرانه ، گوشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: