کد خبر: ۲۸۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - 2021July 28
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ برای تست به پایگاههای سلامت مراجعه می کنند
شفاآنلاین>سلامت>روند صعودی آمار بیماران کووید ۱۹ پس از عادی انگاری عید قربان در خراسان شمالی ، زنگ تکمیل تخت‌های بیمارستانی در این استان را به صدا در آورد.
به گزارش شفاآنلاین: هم اکنون از ۶۰۰ تخت بیمارستانی پیش بینی شده برای بیماران کووید ۱۹ در  استان خراسان شمالی بیش از ۶۶ درصد از تخت های بیمارستانی در تحت اشغال این بیماران قرار دارد به طوری که هم اکنون ۴۱۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان ها بستری هستند و از این بیماران حدود ۲۷۰ نفر پس از  عید قربان به این بیماری مبتلا شدند.
براساس این آمار از اول مردادماه سال جاری تاکنون ۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند تا آمار مرگ این بیماران در روزهای تابستانی به حدود ۸۰ نفر برسد.
مثبت شدن تست نیمی از بیماران 
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ برای تست  به پایگاههای سلامت مراجعه می کنند که نتیجه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از این بیماران مثبت است و ادامه این روند می تواند وضعیت استان را بحران تبدیل کند.
علاوه بر آن با افزایش تخت های بیمارستانی برای بیماران کووید ۱۹ نیز سایر بیماران اورژانسی که نیاز به درمان فوری دارند را نیز با اختلال مواجه می کند و تنها راهکار توصیه شده از سوی درمانگران رعایت پروتکل های بهداشتی ، دورهمی خانوادگی ؛ جشن عروسی و پرهیز از عادی انگاری کرونایی است .

اشغال دو سوم تخت بیماران کووید 19

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: با بستری ۹۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۱۰ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

زنگ تکمیل تخت‌ بیماران کووید ۱۹ خراسان شمالی به صدا درآمد

دکتر سید احمد هاشمی افزود: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، طی ۲۴ ساعته گذشته و تا ظهر امروز ۵ مرداد ماه، متاسفانه یک نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد استقرار اپیدمی پنجم کرونا در استان هستیم و در روزهای آتی تعداد موارد بستری افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: عوامل متعددی به ویژه عادی انگاری،  عدم رعایت مسائل بهداشتی،  نزدن ماسک در مجامع عمومی برگزاری و شرکت در دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی و رفتن به سفر در این خصوص تاثیرگذار بوده است.

دبیر استانی مبارزه با کرونا افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان شدیدا کاهش یافته و در برخی از شهرستان ها رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک بسیار کم است.

 مثبت شدن ۴۰ تا ۶۰ درصد بیماران مشکوک 
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در روز های گذشته روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تست PCR  کرونا از افراد مشکوک گرفته شده است که متاسفانه نتیجه ۴۰ تا ۶۰ درصد آزمایشات مثبت اعلام شده است.

زنگ تکمیل تخت‌ بیماران کووید ۱۹ خراسان شمالی به صدا درآمد

دکتر افشین دلشاد افزود: با وجود افزایش قابل توجه مبتلایان وتعداد بستری ها در پیک پنجم کرونا ولی به دلیل واکسیناسیون گروه های پر خطر درصد مرگ و میر نسبت به پیک های قبلی کمتر است،  
وی یادآور شد:  از تمامی هم استانی های واجد شرایط واکسیناسیون در خواست میکنیم هر چه سریع تر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، ۷۲ هزار دوز واکسن از آغاز واکسیناسیون کرونا تا کنون در این استان تزریق شده است.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته است و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سوه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هشت شهرستان، سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان که ۷۵ درصد از جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری این استان را در خود جای دادند، در وضعیت قرمز، شهرستان مانه و سملقان، جاجرم و راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و  گرمه و فاروج نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: