کد خبر: ۲۸۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021July 25
به نظر می رسد مردم به هشدارها توجه نمی کنند. بدون تردید اگر این وضعیت ادامه داشته باشد در آینده با چالش های بزرگ تری مواجه خواهیم بود و کل کشور درگیر کرونا خواهد شد

شفاآنلاین>سلامت> وضعیت کرونا در کشور بحرانی است. این در حالی است که کنترل ها به درستی صورت نمی گیرد و ما مشاهده می کنیم در تعطیلات اخیر میزان مسافرت ها افزایش داشت. از سوی دیگر رستوران ها و مغازه ها نیز باز است وکنترل به خوبی صورت نمی گیرد.

به نظر می رسد مردم به هشدارها توجه نمی کنند. بدون تردید اگر این وضعیت ادامه داشته باشد در آینده با چالش های بزرگ تری مواجه خواهیم بود و کل کشور درگیر کرونا خواهد شد.نوع شدیدتر کرونا سیستم های مغزی ،قلبی و گوارشی بدن را درگیر می کند.

این وضعیت درباره کودکان نیز وجود دارد. از یک نوزاد تا یک شخص صد ساله می توانند مبتلا به عوارض کرونا شوند.انواع کروناها روی کبد و مغز و سیستم عصبی و دستگاه گوارش اثر می گذارد و شاید از شش ماه تا یکسال آثار کرونا در فرد ماندگار شود.

ناراحتی های عصبی، استرس و اضطراب و اختلال حواس و ناراحتی های کبدی و زردی و ناراحتی های گوارش مثل اسهال و حالت تهوع از دیگر اثرات و عوارض کروناست.وقتی فرد به کرونا مبتلا می شود و به دنبال آن بیماری های مختلفی را می گیرد اولین حدس و گمان این است که عارضه کرونا است.

در شرایطی که روند ابتلا به کرونا در کشور افزایشی است بهترین روش پیشگیری یعنی رعایت فاصله فیزیکی،زدن ماسک،شستن دست ها و عدم شرکت در تجمعات است. البته تجربه ایران و دیگر کشورها نشان داده که زدن واکسن می تواند از مرگ و میر و ابتلا به کرونا جلوگیری کند.این در حالی است که  متأسفانه روند واکسیناسین در کشور کند است.دکتر ایرج خسرونیا/ متخصص بیماری های داخلی/ روزنامه ستاره صبح

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: