کد خبر: ۲۸۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۰ تير ۱۴۰۰ - 2021July 21
بیمارانی که دچار سکته حاد قلبی می‌شوند ۹۰ دقیقه فرصت دارند که فورا تحت بررسی و درمان قرار گیرند و در صورت بسته شدن عروق کرونر قلب نسبت به باز کردن آن عروق اقدام شود.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با استفاده از دستگاه تله کاردیولوژی، تاکنون ۱۳۰ هزار بیمار دچار سکته نجات یافتند.

به گزارش شفاآنلاین:پیرحسین کولیوند  از تولید دستگاه تله کاردیولوژی برای خدمت به بیمارانی که دچار سکته حاد قلبی شدند خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار شرکت داخلی با توان خود اقدام به تولید این دستگاه کرده‌اند و توانسته‌اند خدمات بسیار ارزنده‌ای را به این دسته از بیماران ارائه دهند.

وی ادامه داد: بیمارانی که دچار سکته حاد قلبی می‌شوند ۹۰ دقیقه فرصت دارند که فورا تحت بررسی و درمان قرار گیرند و در صورت بسته شدن عروق کرونر قلب نسبت به باز کردن آن عروق اقدام شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: چنانچه این فرصت از دست برود قلب دچار آسیب جدی شده می‌شود و قدرت انقباض آن کاهش می‌یابد.

کولیوند بیان کرد: با وجود این تجهیزات و تیم‌های تخصصی تاکنون ۱۳۰ هزار نفر کمتر از زمان ۶۰ دقیقه از این خدمات استفاده و نجات یافتند.

وی در خصوص مبتلایان به سکته‌های حاد مغزی گفت: برای این بیماران با استفاده از دارو و تجهیزات مشابهی خدمات ارزنده‌ای ارائه شده که البته اورژانس هوایی نیز در نجات جان این‌گونه بیماران خیلی موثر بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: