کد خبر: ۲۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 05
متخصص رفتارهای جنسی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص رفتارهای جنسی، فاکتورهای اجتماعی، محیطی و اقتصادی را از عوامل موثر بر بروز بی میلی جنسی اعلام کرد و گفت: امروزه به دلیل مشکلات حاکم بر جامعه مردان به رغم برخورداری از ظرفیت جنسی بالا بیشتر از زنان دچار بی میلی جنسی اند.

دکتر عفت السادات مرقاتی خوئی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بررسی ها نشان می ده تعداد انگشت شماری از مراجعین به پزشکان متخصص مربوطه  دارای مشکل بی میلی جنسی با علت پزشکی هستند.یعنی اینکه تعداد قلیلی از آنها دارای بیماری بوده  یا مصرف کننده داروهای خاصی نظیر فشار خون، ضد افسردگی و قلبی هستند.

فوق تخصص روابط جنسی و اعتیاد، عدم آگاهی زوجین از روابط جنسی را یکی از عوامل اصلی بی میلی جنسی دانست و تصریح کرد: در واقع آنان قادر نیستند در صورت بروز مشکلی آن را به راحتی اصلاح و حل کنند.

وی گفت: بر اساس تجربه  چندین سال روبه رویی با زوج های  گوناگون دریافتم که آنها به جای یک رفتار جنسی خوب با هم معادله جنسی دارند.

مدیر گروه سلامت جنسی ضایعات نخاعی بیمارستان امام خاطرنشان کرد: در رفتارهای جنسی میان زوجین هیچ هدفی غیر از جلب رضایتمندی، خوشایندی و نزدیکی و صمیمیت حداقل در علم سکسولوژی نیز وجود ندارد.

وی افزود: در عین حال در جامعه ای که فرهنگ، تأثیر زیادی بر تربیت های جنسی دارد به طور معمول روابط جنسی یا تعاملات جنسی ابزاری برای داد و ستد و معامله میان همسران است و به عنوان یک پاداش به آن نگاه می شود.

عضو انجمن علمی سکسولوژی ایران تأکید کرد: برای کنار هم بودن به شکل صمیمی، در صورت کم شدن روابط جنسی زوجین نباید یکدیگر را مورد قضاوت قرار دهند از این رو باید گستره ذهنی را افزایش و دیدشان را بازتر نمایند.

وی توصیه کرد: قبل از قضاوت در مورد همسر باید به شرایط موجود وی نیز توجه شود زیرا شرایط به شدت روی میل جنسی افراد موثر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: