کد خبر: ۲۸۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۰ - 2021July 19
غالباً هر دو چشم به درجات مختلف تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اما ممکن است یک چشم سریعتر از چشم دیگر دچار گلوکوم شود.
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان نوعی آزمایش خون را ابداع کرده‌اند که می‌تواند به تشخیص زودهنگام ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه در چشم کمک کند.
به گزارش شفاآنلاین:دانشمندان یک آزمایش خون ژنتیکی جدید را ابداع کرده‌اند که می‌تواند گلوکوم را تشخیص داده و افراد در معرض خطر نابینایی را با ۱۵ برابر دقت بهتر نسبت به روش‌های معمول شناسایی کند.

محققان دانشگاه Flinders استرالیا، حدود ۴۱۴۰۰۰ نفر مبتلا به گلوکوم را آزمایش کردند تا اثربخشی آزمایش جدید را امتحان کنند.

این آزمایش حدود ۲۵۰۷ استرالیایی مبتلا به گلوکوم و حدود ۴۱۱۰۰۰ نفر انگلیسی مبتلا و غیرمبتلا به گلوکوم را شامل شد.

به گفته روزنامه انگلیسی "دیلی میل"، کارشناسان دریافتند که آزمایش جدید ۱۵ برابر بهتر از گزینه‌ها و روش‌های درمانی فعلی مؤثر است.

اوون سیگز نویسنده مطالعه تحقیقاتی و محقق دانشگاه فلیندرز استرالیا می‌گوید که تشخیص به موقع "گلوکوم" می‌تواند افراد را از نابینایی نجات دهد.

نویسنده این مطالعه گفت که اطلاعات ژنتیکی می‌تواند یک مزیت مهم در تشخیص به موقع و گرفتن بهترین تصمیمات درمانی باشد و به زودی آزمایشات بالینی آغاز می‌شود.

محققان توضیح داده‌اند که این آزمایش ژنتیکی جدید همچنین از طریق نمونه بزاق و آزمایش خون قابل استفاده است.

محققان در تلاشند سال آینده یک شرکت تابعه راه اندازی کنند که با اتمام مطالعه اولیه، یک آزمایش تأییدشده برای استفاده در آزمایشات بالینی را توسعه دهد.

گلوکوم یا آنچه که در بین مردم به عنوان "آب سیا" شناخته می‌شود، علت اصلی نابینایی در سراسر جهان است. "گلوکوم" با افزایش فشار در چشم ایجاد شده و این امر منجر به آسیب به عصب بینایی و رشته‌های عصبی در شبکیه چشم می‌شود.

در صورت عدم درمان بیماری، آسیب کامل به عصب بینایی وارد می‌شود و بدین ترتیب چشم توانایی بینایی خود را از دست می‌دهد. گلوکوم منجر به فشار چشم، مشکلات بینایی و خستگی چشم می‌شود.

غالباً هر دو چشم به درجات مختلف تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اما ممکن است یک چشم سریعتر از چشم دیگر دچار گلوکوم شود. طبق گزارش مرکز NHS، هر ساله حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر فقط در انگلستان و ولز به گلوکوم مبتلا می‌شوند.

هنگامی که بیماری در بیمار تشخیص داده شد، پزشکان سعی می‌کنند چندین روش درمانی را شناسایی کنند که می‌تواند به کاهش یا جلوگیری از کاهش بینایی به عنوان یک عارضه جانبی احتمالی کمک کند.
برچسب ها: آزمایش ، خون ، نابینایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: