کد خبر: ۲۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 19
شفا آنلاین:یک جراح دندانپزشک با اشاره به اینکه با گسترش پوسیدگی، حساسیت به شیرینی و مواد قندی در فرد بیشتر می‌شود، اظهار کرد: یکی از دلایل درد دندانها بیماری لثه است ولی باید توجه داشت که کاهش درد دندان به علت بهبود بیماری نیست بلکه ناشی از عفونی‌ شدن بافت، عروق و اعصاب دندان است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر زهرا حجت خواه با اشاره به اینکه پوسیدگی یکی از عوامل مهم در ابتلا به درد دندان است، گفت: با گسترش پوسیدگی، حساسیت به شیرینی و مواد قندی در فرد بیشتر می‌شود. همچنین تحلیل لثه و در معرض قرار گرفتن ریشه در برابر غذا، گرما و سرما می‌تواند موجب بروز علائمی مثل حساسیت و درد و ناراحتی شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل درد دندان ها بیماری‌های لثه است، تصریح کرد: بعد از مرحله پوسیدگی، دندان‌ها به سرما و گرما حساس می شوند. این علائم موجب تشدید التهاب داخل دهان و آسیب به عصب دندان می شود که در این حالت دندان نیاز به عصب کشی دارد.

این جراح دندان اظهار کرد: بسیاری از بیماران در مواجهه با درد دندان به خوردن مسکن روی می‌آورند و پس از آرام شدن دندان، از پیگیری درد دندان غافل می‌شوند. کاهش درد دندان به علت بهبود بیماری نیست بلکه ناشی ازعفونی‌ شدن بافت، عروق و اعصاب دندان است.

وی ادامه داد: هیچ علت علمی برای افزایش درد دندان ها در شب وجود ندارد همچنین علت درد دندان و بیدار شدن فرد در هنگام شب ممکن است به علت نیازبه عصب کشی دندان‌ها باشد.

حجت خواه درخصوص علائم ابتلا به دندان درد گفت: قبل از آن که فرد با درد شدید دندان مواجه شود، دچار علائمی شبیه به حساسیت به شیرینی، سرما و گرما می شود و باید پس از مشاهده این علائم به دندانپزشک مراجعه کنند.

گیرغذایی از عوامل ایجاد دردهای شدید دندان است

وی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان، تورم لثه و گیرغذایی از عوامل ایجاد دردهای شدید دندان است، خاطرنشان کرد: افراد برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها باید در طول شبانه روز، دو نوبت به طور صحیح از مسواک و نخ دندان حاوی فلوراید استفاده کنند. همچنین افراط در مصرف مواد شیرین می تواند موجب پوسیدگی دندان ها شود.

این دندانپزشک در پایان پیشگیری را بهترین راه‌ حل مقابله با مشکلات دندانی دانست و تصریح کرد: افراد باید حتی در صورت عدم وجود علائم درد دندان به دندانپزشک مراجعه کنند. همچنین مراجعه منظم به دندانپزشک می‌تواند موجب پیشگیری از گسترش پوسیدگی‌های ساده دندانی و عوارض جانبی آن باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: