کد خبر: ۲۸۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۲ تير ۱۴۰۰ - 2021July 13
ما شاهد ضعــف‌هــایی در این خصــوص بودیـم و معتقدیم که وضعیت سلامــت کشور مناسب نیست. عدم توجــه به نقش و جایگاه پزشک باعث شده که گروه ائتلاف یاران سلامت خود را ملــزم به شرکت در انتخــابات سازمان نظام پزشکی کنند

شفاآنلاین>سلامت> یک فوق‌تخصص گوارش و کبد گفت: شرایط سلامــت کشــور دچارچالش جدی شده و نظام سلامت هم به خوبی نتوانسته با بیماری کرونا مقابله کند.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر سید‌مؤید علویان، فوق‌تخصص گوارش و کبد و کاندیدای هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در نشست خبری گروه «ائتلاف یاران سلامت» اظهار کرد: هدف از شرکت در این انتخابات حفاظــت از جامعــه پزشــکان است. وی با بیان اینکه شرایط سلامـت کشور دچارچالش جدی شده است، افزود: نظام سلامت به خوبی نتوانسته با بیماری کرونا مقابله کند.

دکتــر علــویان ادامــه داد: ما شاهد ضعــف‌هــایی در این خصــوص بودیـم و معتقدیم که وضعیت سلامــت کشور مناسب نیست. عدم توجــه به نقش و جایگاه پزشک باعث شده که گروه ائتلاف یاران سلامت خود را ملــزم به شرکت در انتخــابات سازمان نظام پزشکی کنند. متاسفــانه در ستاد کرونا هیچ عضوی از سازمان نظام پزشکی حضور ندارد، برخی تضادها در حوزه نظام سلامت به ضرر مردم شده است.

دکتر علویان توضیح داد: تشدید فاصله طبقاتی در اقشار مختلف پزشکی و مشکلات در مراکــز پزشکی و درمانی باعث شده که ادامه فعالیت برای برخی از این مراکز سخت شود. وی با تاکید بر اینکه ائتلاف ما ساختارهای فعلی نظام پزشکی را کارآمد نمی‌داند، افزود: معتقدم باید از شان جایگاه پزشکی صیانت و حفاظت کنیم و رسانه فرصت بسیار خوبی است برای اصلاح مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد. جریان ائتلاف یاران سلامــت جریــان فکــری یک گروه سیاسی نیست و به جریــانات پزشکی کشور جدا از افکار سیاسی نگاه می کند.

دکتر علویان ادامه داد: قوانین تعرفه‌گذاری باید عادلانه‌، متناسب با شرایط کشور و هزینه‌های تمام‌شده باشد. همچنین معتقدم که نظام سلامت باید با گروه‌های خیریه، فارغ التحصیلان جوان در حوزه‌های پزشکی و بخش خصــوصی تعامل ویژه و جدی داشته باشد. در زمینه مباحث بیمه‌ای و حمایتی از پزشکان، ایجاد خانه پزشک، باشگاه پزشکان ایرانی سراسر جهان طراحی‌های اولیه انجام شده و برای آن پروپوزال نوشته شده است. فوق‌تخصص گوارش و کبد تاکید کرد: ما با کسی تقابل نداریم و هرگز وارد فضای تخریبی نخواهیم شد اما نگاه ما به اصلاح آینده است. در نتیجه ساختار فعلی نظام پزشکی باید ارتقا پیدا کند.

یکی از اهداف این گروه، ایجاد شورای عالی مشورتی کلان است. در مجلس شورای اسلامی، ۳۷ پزشک داریم و می توانیم با آنها ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم. وی با بیان اینکه اقتدار نظام پزشکی باید بازگردد، افزود: حق اعضای نظام پزشکی است که از مصوبات و هزینه‌های سالانه گزارش شفاف دریافت کنند. دوران خوشی و بخور بخور کسانی که صلاحیت ورود به حیطه پزشکی را ندارند، تمام شد.روزنامه آرمان ملی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: