کد خبر: ۲۸۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۰ تير ۱۴۰۰ - 2021July 11
معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد؛
قاسم جان بابایی بر اهمیت راه اندازی بانک جنین، تخمک و اسپرم برای بیماران صعب العلاج تاکید کرد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، بر اهمیت راه اندازی بانک جنین، تخمک و اسپرم برای بیماران صعب العلاج تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین:در مراسمی اتاق عمل جدید و بخش سی اسکن بیمارستان مهدیه با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از مسئولان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در این مراسم با اشاره به انجام فعالیت‌های اثربخش در بیمارستان مهدیه در راستای خدمات درمانی خصوصاً به بانوان، ارتقای زیرساخت‌های این مرکز را خواستار شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه بیمارستان مهدیه، به موقعیت جغرافیایی ویژه این مرکز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از معدود بیمارستان‌های دارای زمین با پتانسیل توسعه‌ای و افزایش بنا در تهران است بنابراین باید توسعه این مرکز در دستور کار قرار گیرد.

جان بابایی با اشاره به ضرورت شکل گیری بیمارستان ارائه دهنده خدمات جامع در حوزه تخصصی زنان، تسریع در روند توسعه‌ای بیمارستان مهدیه را با هدف ایجاد بیمارستان جنرال در حوزه زنان، تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های بیمارستان مهدیه باید به عنوان بیمارستانی مگاهاسپیتال در دستور کار باشد، بیمارستانی با تجهیزات کامل که قادر باشد تمام خدمات را به صورت ملی و بین المللی ارائه دهد.

جان بابایی با اشاره به اینکه باید برای تمامی ابعاد درمانی زنان برنامه‌ای مدون داشته باشیم، عنوان کرد: برنامه ریزی وسیع و متناسب با نیازها و در ادامه تقویت زیرساخت‌ها راهکار مؤثری برای ارتقا سلامت زنان است.

توسعه و افزایش تخت‌های بخش NICU نوزادان در بیمارستان مهدیه به عنوان بزرگ‌ترین بخش خدمت دهنده به نوزادان در کشور و راه اندازی بخش ICU جامع‌تر برای مادران پرخطر از دیگر مواردی بود که معاون وزیر بهداشت ضرورت تأمین آن را خواستار شد.

وی با بیان این مهم که فقدان کلینیک جامع سلامت جنسی و باروری در کشور به خوبی احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: راه اندازی این کلینیک می‌تواند به میزان قابل توجهی چالش‌های خانواده‌ها و خصوصاً باروری بانوان را مرتفع کند.

جان بابایی با تاکید بر اهمیت راه اندازی بانک جنین، تخمک و اسپرم در بیمارستان مهدیه برای بیماران صعب العلاج، خاطرنشان کرد: بیماران صعب العلاج که در سن باروری قرار دارند، قبل از شروع درمان‌های رادیوتراپی یا شیمی درمانی با راه اندازی این بانک می‌توانند بدون نگرانی به فکر فرزند یا فرزندان آینده خود باشند.

تاکید بر ترمیم روند جذب اعضای هیئت علمی بیمارستان مهدیه

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه ممتاز بیمارستان مهدیه در کشور اظهار کرد: استراتژی دانشگاه، تبدیل شدن بیمارستان مهدیه به مرکزی جامع برای زنان ضمن ارائه کلیه خدمات درمانی، بهداشتی و بازتوانی است.

وی با اشاره به شرایط و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد بیمارستان مهدیه، افزایش و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین توسعه فضای فیزیکی بیمارستان مهدیه را در دستور کار قرار داد.

زالی با بیان اینکه افزایش و ترمیم روند جذب اعضای هیئت علمی بیمارستان مهدیه یکی از مهمترین برنامه‌های دانشگاه است ادامه داد: بیمارستان مهدیه ارائه دهنده حجم و تنوع بالای خدمات درمانی و بهداشتی به مردم است، باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های ارزشمند این بیمارستان به شکل شایسته ای به گروه‌های هدف شناسانده شود.

وی ادامه داد: بیمارستان مهدیه با پتانسیل‌های بالایی که دارد می‌تواند پیشتاز روش‌های نوین زایمان در کشور باشد.

زالی در ادامه از آمادگی مسؤولان وزارت بهداشت و دانشگاه برای جذب اعضای هیئت علمی در این بیمارستان خبر داد و اجرای تمهیداتی برای کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان در زایمان‌های پرخطر را ضروری دانست.

وی شکل گیری مرکز تحقیقات پژوهشی ویژه در حوزه ارائه خدمات تخصصی به بانوان را خواستار شد.

افتتاح بخش سی تی اسکن در مهدیه

شهرزاد زاده مدرس رئیس بیمارستان مهدیه نیز در این نشست با اشاره به تاریخچه این مرکز و این موضوع که اساس این بیمارستان با وقف پایه گذاری شده است، اظهار کرد: این مرکز اصلی ترین مرکز زایمان در دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی است که خدماتی همچون درمان نازایی، سرطان زنان، درمان دیابت جراحی و درمان تخصصی نوزادان و اطفال را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های منتخب تخصصی در این مرکز به مواردی همچون زایمان فیزیولوژی، مشاوره در خصوص تماس پوست به پوست با نوزادان و مشاوره شیردهی اشاره کرد.

رئیس بیمارستان مهدیه راه اندازی بخش گوارش در این مرکز را مورد تاکید قرارداد و افزود: افتتاح بخش سی تی اسکن در این مرکز بخش اعظمی از نیازهای پاراکلینیکی را تأمین می‌کند.

زاده مدرس در ادامه از فعالیت ۷۵ پزشک به صورت ضریب k، هیئت علمی، مقیمی، کارانه ای و درمانی و ۴۲۱ پرسنل غیرپزشک در این مرکز خبر داد.

تبدیل این مرکز به مرکز منتخب و جامع زنان با هدف تأمین و ارتقا سلامت بانوان و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص از مهم‌ترین چشم اندازهای مرکز مهدیه بود که رئیس بیمارستان به آن اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز بیش از پنج تا شش هزار زایمان در سال، انجام اعمال جراحی متعدد و ارائه خدمات نازایی را در دستور کار دارد.

وی با بیان این‌که آموزش یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های بیمارستان مهدیه است، از اجرای برنامه‌های آموزشی مؤثر با آخرین روش‌های نوین دنیا در این مرکز خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در این مرکز با جدیت دنبال می‌شود کمک به افزایش نرخ باروری است.

رئیس بیمارستان مهدیه در ادامه با اشاره به این که با همت متخصصان داخلی پیشرفته‌ترین روش نمونه برداری ضایعات پیش سرطانی سینه در بیمارستان مهدیه ممکن شده، تصریح کرد: ساخت بیوپسی سینه به صورت صددرصد ایرانی و با دانش بومی متخصصان داخلی در این مرکز انجام می‌شود، به کمک این روش حجم توده‌های بسیار کوچک نیز قابل بررسی و شناسایی خواهد بود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: