کد خبر: ۲۸۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۹ تير ۱۴۰۰ - 2021July 10
سرداران این عرصه را با جو تبلیغاتی مسموم موردهجوم قرار می‎دهند، درحالی که من و همکاران در حال آماده‎کردن تخت و فراهم‎کردن دستگاه اکسیژن و دارو هستیم و دیگر نمی‎توانیم فضای مجازی را رصد کنیم البته کار ما هم نیست

شفاآنلاین>سلامت> سعید نمکی، وزیر بهداشت، دیروز در آیین پویش ره‎سلامت در استان آذربایجان‎غربی در سخنانی خود را «سردار مقابله با کرونا» خواند و چنین گفت: «همکاران من مرتب می‎گویند که تو سردار، پرچمدار و نماینده این عرصه هستی و چرا این موضوعات را نمی‎گویی. چرا نمی‎گویی که من مسئول عدم ورود بیمار آلوده از مرز به کشور نیستم. چرا نمی‎گویی روزی چندهزار مورد آلوده با التور، کرونا و مالاریا سرتاسر این مرز را طی می‎کنند. من و تیمم چقدر قدرت ایستادگی در برابر این امواج را داریم؟ اما اگر یک تخت کم بیاوریم همه مسئولیت با وزارت بهداشت است، این جوانمردانه نیست...».

به گزارش شفاآنلاین: این نخستین نوبت نیست که آقای دکتر نمکی به گونه‎ها و عبارات مختلف از خودش تعریف می‎کند که این نمونه را می‎توان در شمار «عنوان‎سازی» برای خود گنجاند. آری! حتما عده‎ای در اطراف شما هستند که می‎خواهند برای‎تان عنوان سردار مقابله با کرونا یا سردار درمان ایران بسازند اما این‎که خودتان در یک سخنرانی عمومی برای خود این عنوان را به کار ببرید، چندان منطقی به نظر  نمی‎رسد.

ماجرای قطعی برق و منتقدان آقای وزیر
آقای نمکی در همین سخنرانی این جمله را هم می‎گوید: «سرداران این عرصه را با جو تبلیغاتی مسموم موردهجوم قرار می‎دهند، درحالی که من و همکاران در حال آماده‎کردن تخت و فراهم‎کردن دستگاه اکسیژن و دارو هستیم و دیگر نمی‎توانیم فضای مجازی را رصد کنیم البته کار ما هم نیست، اگر در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس فرماندهان را می‎زدند، آیا کسی از آن‌ها دفاع نمی‎کرد؟ کسی به عرصه نمی‎آمد؟ تشکیلاتی که همین وظیفه را برعهده دارد نمی‎آمد به این اظهارات واکنش نشان دهد؟ یک نفر بیاید و به دروغ بگوید قطع برق باعث مرگ این همه بیمار شد و آن‌هایی که مسئولیت حفظ امنیت این نظام را دارند، این امواج را رها کنند، من و همکارانم چه کاری می‎توانیم انجام دهیم؟...»

به نظر می‎رسد، آقای وزیر بهداشت به جای این‎که از دیگران بخواهد که با منتقدان وی در فضای مجازی و رسانه‎ها برخورد شود، بهتر است یک جست‎وجو در اینترنت داشته باشد و ببیند که تنها منتقدان وزارت بهداشت، چندنفر در فضای مجازی نیستند و برخی از همکاران ایشان در بیمارستان‎ها و دانشگاه‏های علوم پزشکی به‎ویژه از قطعی‎های برق و اخلال در خدمات‎رسانی به بیماران گلایه و شکایت دارند. بدیهی است مراکز بیمارستانی باید از تجهیزات  برق اضطراری برخوردار باشند و قطعا بررسی و تجهیز بیمارستان‎ها به  این امکان جزو وظایف  وزیر و مسئولان ذی‎ربط این وزارتخانه  بوده است که  اگر چنین باشد چه بهتر وگرنه  کاش آقای وزیر به جای سردارخواندن خود ، فکری به حال بیمارستان‎ها و مراکز درمانی می کرد که در شرایط قطعی برق دچار مشکلات و نارسایی  احتمالی نشوند که در این چند روز تصاویر و فیلم‎های چند نمونه از این اختلال‎ها در فضای مجازی منتشر شده است.

 در یک کلام باید گفت، سخنرانی ساده‎ترین کار است اما آیا به همین میزان «عمل» هم شده است؟روزنامه خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: