کد خبر: ۲۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۳ - 2014July 18
شفاآنلاین -در حاشیه همایش روز جهانی جمعیت یکی از خبرنگــاران ســؤالی در مـورد نگهـداری بیمـاران فوت شـــده در برخی بیمارستان‌ها برای اخذ هزینـــه‌هـای درمــانی پرسید؛ بدیهی بود به عنوان یک انسان، یک پزشـــک و همچنین مســئول بهداشــت و درمان کشور بگویم این کار زشت‌ترین حرکتی است که ممکن است در یک بیمارستان انجام شود و آن را نوعی گروگانگیری برای دریافت طلب مالی بیمارستان اعلام کنم.
همان جا تأکید کردم که هر مرکز دولتی یا خصوصی که چنین کاری را انجام دهد، قطعاً مجرم است و از این پس نخستین شاکی آنها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

همان روز هم دستور دادم بیمارستان‌های دولتی نباید برای دریافت هزینه‌های درمان،  بیمار متوفی را در بیمارستان نگه دارند. بخشنامه‌ای هم برای بیمارستان‌های خصوصی ارسال شد که تأکید داشت ظرف یک هفته ساز و کار مناسب را در این خصوص اتخاذ کنند.
در زمانی که تمام تلاش همکارانم در حوزه درمان، اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت و کاستن از رنج و مشکلات بیماران و خانواده ایشان است، اجازه نخواهم داد تخلف‌هایی از این قبیل باعث ایجاد دغدغه‌ای جدید برای هموطنان عزیزم شود و خدشه‌ای بر خدمات صادقانه کادر درمانی وارد سازد.
از مردم هم انتظار دارم هرگونه تخلفی در این زمینه را به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی محل زندگی خود اطلاع دهند؛ معاونت درمان وزارتخانه هم در هفته آینده شماره تلفنی را برای دریافت شکایات مردمی اعلام خواهد کرد. اصحاب رسانه هم باید نفش حرفه‌ای خود را ایفا کنند و ما را در سامان دادن به این مورد یاری کنند. دیدم نویسنده محترم یکی از روزنامه‌ها از این‌که چنین موضوعی را کتمان نکردم و در برابرش چنین موضعی گرفتم به نوعی ابراز تعجب کرده بود؛ در اینجا لازم می‌دانم دو نکته را خدمت این دوست عزیز و همه ملت بزرگ ایران عرض کنم؛ نخست این‌که اگر خلاف این عمل می‌کردم، جای تعجب داشت؛ و دوم آن که همچنان بر قول‌ها و عهدی که با مردم بسته‌ام پایدار مانده و انشاءالله می‌مانم و همه تلاشم رساندن حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به جایگاه واقعی خود و ارائه خدماتی در شأن ملت بزرگ ایران است. امیدوارم با همراهی، همدلی و تلاش همکارانم بتوانیم به این هدف نزدیک شویم.

سید حسن قاضی زاده هاشمی

وزیربهداشت ،درمان وآموزش پزشکی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: