کد خبر: ۲۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۳ - 2014July 18
شفا آنلاین:یکی از مهمترین مشکلات در واردات دارو، واردات داروهای صعب‌العلاج برند است که بیش از چند هزار میلیارد بودجه حوزه سلامت را از بین می‌برد.
به گزارش شفا آنلاین،مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: این فاجعه است در حالیکه مشکل بودجه، تمام حوزه‌های کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است چند هزار میلیارد برای واردات داروهای صعب‌العلاج که برند هستند، هزینه شود. 
 
وی گفت: سیاست‌های مقام معظم رهبری بر تولید ملی و تولید و توسعه داروهای ژنریک تأکید داشتند اما اکنون داروهای برند در حوزه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با 90 درصد یارانه دولت وارد کشور میشود و این فاجعه‌ای بزرگ است.  

وی با بیان اینکه حتی کشورهای توسعه یافته هم از خرید داروهای برند خودداری می‌کنند و به تولید و خریداری داروهای ژنریک مبادرت دارند، خاطر نشان کرد: واردات دارو از حیطه نظارت‌ها غافل مانده است و با توجه به نفوذ افراد خاص این سوبسیت برای داروهایی که نمونه ژنریک آن با قیمت پایین‌تر هم وجود دارد، پرداخت می‌شود که این معضل برای حوزه سلامت، بسیار نگران کننده است.  

وی افزود: کمیسیون دائما در حال پیشگیری این موضوع و هشدار به مسئولین است و با شرکت‌های دارویی نیز جلسات متعددی داشته است اما هنوز در این خصوص گام مثبتی برداشته نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: